ملخص الجهاز:
"از جمله ایجاد تنوع در تولید و گوناگونی شکل و شمایل و رنگ و جنس محصولات و بهطور کلی،وسعت مشخصهها و خصوصیات کیفیتی کالاها-همزمان با گسترش تبلیغات و اطلاعرسانی-تحقیق بیشتر بازار مصرف و شناخت علایق و سلایق مشتریان و"توجه بیشتر"به"خواست مشتری"و نهایتا رویکردی بود که امروزه "مشتریمداری" (Customer Base) یا "مشتریگرایی"نامیده میشود و آن عبارت از شیوه تولید و فروشی است که محوریت آن تهیه و تدارک"آنچه که مشتری میخواهد"و تحویل و رایه"در آن زمان که مشتری می خواهد"است.
معمولا کارخانهای که ابزار و ماشینآلات مورد نیاز خود را خریداری میکند،تا زمانی که عمر مفید آن کالا(که تولیدکننده کالایی دیگر است)پایان نیافته،به رغم تبلیغات وسیعی هم که فروشنده داشته باشد،اقدام به خرید نخواهد کرد مگر آنکه مدل جدید ماشینآلات مزبور ویژگیهای قابل توجهی نسبت به مدل سابق داشته و در کیفیت کالای تولیدی خریدار،اثر داشته باشد که در این وضعیت به نوع خاصی از تبلیغات نیازمندیم که از جنبه سطحی گذر نموده و حاوی روشهای مختلف تماس و ارتباط منظم با مشتری به صورت تشکیل تیمهای مدیریت ارتباط با مشتری (Customer Relationship Management) باشد که نمونهای از آن شامل سه مولفه زیر است: 1-ارزش مشتری (Customer Value) 2-رفتار مشتری (Customer Behavior) ،و 3-رضایتمندی مشتری (Customer Satisfaction) .
(و کاهش نقایص گارانتی و افزایش مدت زمان کارکرد بدون اشکال پس از تحویل) خریدار کالای سرمایهای نسبت به قیمت حساسیت ویژهای دارد که در خرید کالای مصرفی بدینگونه نیست و بدین جهت چنانچه تولیدکننده به قیمتهای پایینتر از رقبا دست یافته باشد،یک محور کاری تبلیغات همانا اطلاعرسانی به مشتری در مورد قیمت مناسب است.
لیکن افت کیفیت یا افزایش قیمت،نزد مشتری"دایره تحمل" Tolerance) یا -Elasticity کشش قیمتی)بیشتر و وسیعتری دارد تا کالایی که ابزار تولید کالای دیگری است(سرمایهای)،چرا که در این مورد دو عامل فوق باعث ایجاد مشکل برای "مشتری تولیدکننده"و افزایش قیمت تمام شده و اخلال در خط تولید میشود و در خصوص کالاهای واسطهای نیز همچنین."