خلاصة:
برای اینکه سازمان بتواند فروش خود را افزایش دهد نیاز به یک برنامه کلی دارد که این برنامه کلی استراتژی بازاریابی است که شامل عناصر مختلفی است,یکی از این عناصر قیمت است. عنصر قیمت به سازمان کمک می کند تا محیط های اطراف خودش را به خوبی شناسایی کند. به همین منظور تحقیق حاضر که از نوع تحقیقات کاربردی است و از دسته پژوهش های توصیفی و از نوع علی به شمار میرود,با هدف بررسی استراتژی بازاریابی بر انتخاب استراتژی قیمتگذاری گویه به روش تصادفی ساده در آژانسهای سافرتی شهر مشهد توزیع و ۲۸ در صنعت گردشگری است. پرسشنامه شامل نمونه جمع آوری شد. در متغیرهای پیش بین متغیر تنوع محصول متغیر اثر گذارتری میباشد و مشخص شد که هر ۲۰۸ کدام از ابعاد پژوهش بهتر است از چه نوع استراتژی قیمت گذاری استفاده کنند.
ملخص الجهاز:
بررسي تاثير استراتژي بازاريابي بر انتخاب استراتژي قيمت گذاري در صنعت گردشگري (مورد مطالعه : آژانس هاي مسافرتي شهر مشهد) ٣ تاريخ دريافت : ٩٨/١٢/٢٥ آزيتا اسدزاده ١، مسعود اعلم صميمي ٢، سلمان سفيدچيان ، تاريخ پذيرش : ٩٩/٠١/٢٨ 4 بشري مهاجر کد مقاله : ٥١٦٠٨ چکـيده براي اينکه سازمان بتواند فروش خود را افزايش دهد نياز به يک برنامه کلي دارد که اين برنامه کلي استراتژي بازاريابي است که شامل عناصر مختلفي است ، يکي از اين عناصر قيمت است .
(رضواني و طالب نژاد، ١٣٨٩: ٤) يکي از راه هاي تعيين قيمت شناخت و درک مشتريان هنگام تصميم خريد است براي اينکه در رقابت از شرکتها و سازمانهاي ديگر پيشي بگيريم ، روش پايين آوردن و کاهش قيمت ها اشتباه بزرگي است زيرا مشتري به کيفيت ارائه شده از سوي شرکت ترديد مي کند.
٩-پيشينه داخلي و خارجي فردين صادقي زنجاني در سال ١٣٩٢در تحقيقي به بررسي استراتژي قيمت گذاري محصولات در بازارهاي صنعتي پرداخته و به نتايج زير دست يافته است که محصولات صنعتي به مصرف نهايي مصرف کننده نمي رسد، بلکه موسسه ها و سازمان ها مشتريان محصولات صنعتي هستند و اين محصولات را براي انجام فعاليت تجاري، توليدي و سازماني خود خريداري مي کنند و همچنين عامل مهمي است که محصولات صنعتي را از محصولاتي که به مصرف نهايي مي رسند جدا مي سازد و در نتيجه بازار اين محصول ها از هم جدا هستند.
1 Rosario Silva 2 Vinod kumar 3 spss 20 جدول ٣ - نتايج جمعيت شناختي (به تصویر صفحه رجوع شود) ١١-٢-آمار استنباطي ١١-٢-١- فرضيات فرعي بين نفوذ در بازار و استراتژي قيمت گذاري در صنعت گردشگري ارتباط معناداري وجود دارد.