خلاصة:
هدف این پژوهش سنجش تاثیر آموزش ضمن خدمت در تحقق برنامه های استراتژیک شرکتهای بیمهای بود. این پژوهش که توصیفی- پیمایشی با ماهیت کاربردی و از لحاظ زمانی مقطعی میباشد. جامعه آماری این پژوهش شامل300 نفر از کار کنان شرکتهای بیمهای استان خوزستان بود که تعداد 150 نفر با استفاده از فرمول کوکران به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. ابزار اندازهگیری تحقیق، پرسشنامه استاندارد میباشد که مورد استفاده قرار گرفت. برای اندازهگیری روایی پرسشنامهها از روش محتوایی و برای تعیین پایایی آن از ضریب آلفای کرونباخ محاسبه گردید که مقدار آن برابر 83/0 برآورد گردید. برای تجزیه وتحلیل دادهها از نرم افرار pls و spss استفاده شد، همچنین از آزمون ضریب مسیر، ضریب تعیین، ضریب قابلیت اطمینان ساختاری (CR)، ضریب f2 کوهن است و آماره t برای تجزیه و تحلیل دادههای استنباطی استفاده شد. نتایج تحقیق نشان داد که نوآوری و تبدیل تئوری به عمل، مشارکت و یادگیری مهارتها، برنامه ریزی و کنجکاوی، قدرت ارائه نظر و اطاعت پذیری و مسئولیت پذیری و انگیزه بر تحقق برنامه های استراتژیک شرکتهای بیمهای استان خوزستان تاثیر مثبت و معناداری دارند.
The purpose of this study was to evaluate the effect of in-service training on the implementation of strategic
plans of insurance companies. This research is a descriptive-survey with a practical nature and in terms of crosssectional
time. The statistical population of this study included 300 employees of insurance companies in
Khuzestan province, of which 150 people were selected using the Cochran's formula as a statistical sample. The
research measurement tool is a standard questionnaire that was used. To measure the validity of the
questionnaires, the content method was used and to determine its reliability, it was calculated from Cronbach's
alpha coefficient, which was estimated to be 0. 83. For data analysis, plrar and spss software were used. Also,
path coefficient, determination coefficient, structural reliability coefficient (CR) , Cohen f2 coefficient test and tstatistic
were used to analyze inferential data. The results showed that innovation and turning theory into
practice, participation in learning skills, planning and curiosity, the power of opinion and obedience and
responsibility and motivation have a positive and significant effect on the realization of strategic plans of
insurance companies in Khuzestan province.
ملخص الجهاز:
با توجه به نتایج بدست آمده از آزمون ضریب مسیر، ضریب تعیین، ضریب قابلیت اطمینان ساختاری (CR)، ضریب f2 کوهن است و آماره t برای بررسی این فرضیه استفاده شده است، نشان داد آموزش ضمن خدمت در تحقق برنامه هاي استراتژيك شرکت های بیمه ای استان خوزستان تاثیر مثبت و معنی داری دارد.
با توجه به نتایج بدست آمده از آزمون ضریب مسیر، ضریب تعیین، ضریب قابلیت اطمینان ساختاری (CR)، ضریب f2 کوهن است و آماره t برای بررسی این فرضیه استفاده شده است، نشان داد نوآوري و تبديل تئوري به عمل بر تحقق برنامه هاي استراتژيك شرکت های بیمه ای استان خوزستان تاثیر مثبت و معنی داری دارد.
با توجه به نتایج بدست آمده از آزمون ضریب مسیر، ضریب تعیین، ضریب قابلیت اطمینان ساختاری (CR)، ضریب f2 کوهن است و آماره t برای بررسی این فرضیه استفاده شده است، نشان داد مشارکت ويادگيري مهارتها بر تحقق برنامه هاي استراتژيك شرکت های بیمه ای استان خوزستان تاثیر مثبت و معنی داری دارد.
با توجه به نتایج بدست آمده از آزمون ضریب مسیر، ضریب تعیین، ضریب قابلیت اطمینان ساختاری (CR)، ضریب f2 کوهن است و آماره t برای بررسی این فرضیه استفاده شده است، نشان داد برنامه ريزي وکنجکاوي بر تحقق برنامه هاي استراتژيك شرکت های بیمه ای استان خوزستان تاثیر مثبت و معنی داری دارد.
با توجه به نتایج بدست آمده از آزمون ضریب مسیر، ضریب تعیین، ضریب قابلیت اطمینان ساختاری (CR)، ضریب f2 کوهن است و آماره t برای بررسی این فرضیه استفاده شده است، نشان داد قدرت ارائه نظر و اطاعت پذيري بر تحقق برنامه هاي استراتژيك شرکت های بیمه ای استان خوزستان تاثیر مثبت و معنی داری دارد.