خلاصة:
یکی از راههای پذیرش معلم در آموزش و پرورش آزمون استخدامی است که به ماده 28 در دانشگاه فرهنگیان معروف هستند این عزیزان با مدارک کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری وارد آموزش و پرورش میشوند بدون آنکه از دانش اولیه یا مفاهیم ابتدایی ریاضی مطلع باشند. کارشناسان آموزش یکی از معضلات آموزش ریاضی را برون ریاضی اعلام کردند یعنی دانش آموزان و معلمان. مشکل برون ریاضی هم به درون فردی و برون فردی تقسیم میشود ([8]، ص29) که عوامل بیرون از شخص دانشآموز را برون فردی نام نهادند که یکی از آنها معلمان هستند ([8]، ص30) لذا در این مقاله بنده سعی کردم دانش اولیه آموزش ریاضی را در قالب مفاهیم اولیه عدد، مبنای چهار عمل اصلی و... برای معلمان عزیز که در مقطع ابتدایی به تدریس مشغولند ارائه دهم به امید اینکه مثمر ثمر باشد.
One of the ways to admit a teacher in education is the recruitment test, which is known as Article 28 in Farhangian University. These loved ones enter education with bachelor's, master's and doctoral degrees without knowing the basic knowledge or basic concepts of mathematics. Education experts have declared that one of the problems in mathematics education is extra-mathematics, namely students and teachers. The extra-mathematical problem is also divided into intrapersonal and extra personal ([8], p. 29), which called the factors outside the student extracurricular, one of which is the teachers ([8], p. 30). I will present the basic knowledge of mathematics education in the form of basic concepts of number, the basis of the four main operations, etc. for dear teachers who are teaching in elementary school, hoping that it will be fruitful.
ملخص الجهاز:
دانش اوليه رياضي نياز اساسي در آموزش رياضي علي محمد فلاح اندواري هيئت علمي دانشگاه فرهنگيان مازندران ، رياضي محض چکيده يکي از راه هاي پذيرش معلم در آموزش و پرورش آزمون استخدامي است که به ماده ٢٨ در دانشگاه فرهنگيان معروف هستند اين عزيزان با مدارک کارشناسي ، کارشناسي ارشد و دکتري وارد آموزش و پرورش ميشوند بدون آنکه از دانش اوليه يا مفاهيم ابتدايي رياضي مطلع باشند.
مشکل برون رياضي هم به درون فردي و برون فردي تقسيم ميشود ([٨]، ص ٢٩) که عوامل بيرون از شخص دانش آموز را برون فردي نام نهادند که يکي از آن ها معلمان هستند ([٨]، ص ٣٠) لذا در اين مقاله بنده سعي کردم دانش اوليه آموزش رياضي را در قالب مفاهيم اوليه عدد، مبناي چهار عمل اصلي و ...
معلمان در هر مقطعي که باشند مفاهيم پايه رياضي را براي درک بهتر دانش آموزان بايد بدانند و اگر تفاوت هاي فردي دانش آموزان را در نظر بگيرند به دانش آموزي برخورد مي کنند که از رياضي فراري هستند اگر علت را جويا شوند مطمئنا به اين مطلب خواهد رسيد که رياضي را درک نکردند و اينجاست که معلم آگاه مي تواند مفاهيم رياضي را با روش کاربردي انتقال دهد و دانش آموز را به رياضي علاقه مند کند.
کتاب خوب ديگري که که من برخورد کردم ، کتاب آشنايي با مفاهيم و روش هاي تدريس رياضي ابتدايي تاليف آقاي کريم عزت خواه از انتشارات دانشگاه پيام نور مي باشد که در مورد اين مفاهيم بحث شده است و به مسايل متنوعي پرداخته ، ولي بنده تفکيک مفاهيم و کاربردي کردن آنها را در دستور کار خود قرار دادم .