خلاصة:
مطالعه حاضر با هدف بررسی تاثیرادراک از عدالت و وابستگی به برند در ایجاد وفاداری مشتریان از طریق برنامه های پاداش انجام گرفت. این مطالعه توصیفی تحلیلی بر روی تعداد 384 نفر از مراجعه کنندکان به شهربازی در شهر بندرعباس به روش تصادفی در دسترس انتخاب شده بودند انجام شد. در این پژوهش از پرسشنامه استاندارد هوانگ و همکاران (2019) استفاده شد. تجزیه وتحلیل داده ها نیز با استفاده از نرم افزار PLS و به کار گیری آزمون های کلوموگروف – اسمیرنف و تحلیل مسیر انجام گرفت. نتایج نشان می دهد با توجه ضریب مسیر متغیر و اعداد معناداری میتوان گفت انصاف مبتنی بر ارتباطات و ارزش رابطه مثبتی با دلبستگی به برند دارد. ضریب مسیر و اعداد معناداری نشان داد انصاف مبتنی بر ارتباط و ارزش رابطه مثبتی با قصد وفاداری دارد. انصاف مبتنی بر ارزش ارتباط مثبتی با قصد وفاداری دارد. دلبستگی به برند ارتباط مثبتی با قصد وفاداری دارد. دلبستگی به برند ارتباط مثبتی با ساعات هر بازدید دارد. دلبستگی به برند ارتباط مثبتی با سهم هر بازدید دارد. دلبستگی به برند ارتباط مثبتی با سهم خرید مشتری دارد. قصد وفاداری رابطه مثبتی با ساعات هر بازدید دارد. قصد وفاداری رابطه مثبتی با سهم هر بازدید دارد و در نهایت قصد وفاداری رابطه مثبتی با سهم خرید دارد ( 001/0 > P و 96/1 < t).
ملخص الجهاز:
نتایج نشان می دهد با توجه ضریب مسیر متغیر و اعداد معناداری میتوان گفت انصاف مبتنی بر ارتباطات و ارزش رابطه مثبتی با دلبستگی به برند دارد.
; Sui and Baloglu,; Tanford, Klebanow, Lacey and Sneath, Francis et al.
بدین ترتیب هدف این مطالعه، دلبستگی به برند و قصد وفاداری به عنوان واسط های بین انصاف درک شده برنامه وفاداری و نتایج وفاداری است.
بحث و نتیجه گیری تحقیق حاضر با هدف بررسی تاثیرادراك از عدالت و وابستگي به برند در ايجاد وفاداري مشتريان از طريق برنامه هاي پاداش (مطالعه موردی: مشتریان شهر بازی بندرعباس) با توجه به ضریب مسیر متغیر بین انصاف مبتنی بر ارتباطات و ارزش و دلبستگی به برند به مقدار 0.
این موضوع در ابعاد ارزش و عدالت مبتنی بر ارتباط در فروش انصاف درک شده برای برنامه های پاداش تاثیر می گذارد (شولگا و تنفورد، 20 Smith et al Goodwin & Ross با توجه به ضریب مسیر متغیر بین انصاف مبتنی بر ارتباط و ارزش و قصد وفاداری به مقدار 0.
65 است لذا میتوان گفت: دلبستگی به برند ارتباط مثبتی با قصد وفاداری دارد و این فرضیه تأیید میشود.
لذا با نتایج بدست آمده نشان داده شد که اثرات دلبستگی به برند، بر نتایج وفاداری برای ساعات سپری شده و سهم بازدید در مقصد توریست، آشکار > با توجه به ضریب مسیر متغیر بین دلبستگی به برند و سهم خرید مشتری به مقدار 0.
17 است لذا میتوان گفت: دلبستگی به برند ارتباط مثبتی با سهم خرید مشتری دارد و این فرضیه تأیید میشود.