خلاصة:
تبلیغات حرفهای شامل تبلیغات رادیویی» تلویزیونی» تبلیغات نور و صداء تبلیغات اینترنتی» و بخشی از تبلیغات
تعاملیء بیلبوردهای الکترونیک و حجمی و تبلیغاتی از این دست میباشند. بهطورکلی میتوان گفت فرمهای
نوین تبلیغات محیطی در پی پاسخگویی به نیازی ظهور یافتهاند که در نتیجهی از دست دادن قدرت تاثیرگذاری
تبلیغات سنتی شکل گرفته است. در این نوشتار به بررسی انواع تبلیغات حرفه ای پرداخته شده است.
ملخص الجهاز:
نخستين آگهي تلويزيوني به تاريخ اول ژوئيه ١٩٤١ در ايالات متحده به روي آنتن رفت که براي آن شرکت بلووا واچ ٣ به شبکه NBC شهر نيويورک، وابسته به WNBT (امروزه WNBBC) براي در اختيار داشتن آتش به مدت ٢٠ ثانيه پيش از آغاز يک مسابقه بيسبال بين دو تيم بروکلين داگرز٤ و فيلادلفيا فيليز٥ هزينه اي برابر ٩ دلار پرداخت کرد، اين آگهي بسيار ساده ، نام شرکت بلووا واچ ٦ را بر روي نقشه اي از ايالات متحده آمريکا نشان ميداد؛ درحاليکه گفتار متن شعار شرکت را بيان ميکرد: «آمريکا خودشو با بلووا تنظيم ميکنه !» تلويزيون به عنوان يک رسانه تبليغي که علاوه بر صدا، تصوير هم نمايش ميداد، نقش مهمي در پيشرفت تبليغات سطوح گسترده داشت .
برخي از مردم تلويزيون را قويتر از ساير رسانه هاي تبليغي به حساب ميآورند، چون وقتي مخاطب ميبيند محصولي که در دست دارد با آن را مورد استفاده قرار ميدهد، همان محصولي بوده که در تلويزيون تبليغ آن را ميکنند، بيشتر به خود ميبالد، در کل ميتوان گفت که تبليغات تلويزيوني براي مبلغاني سودمند است که خواهان دسترسي به بازارهاي عمده و بزرگ هستند (دنيسون ، ١٣٩٧).
(به تصویر صفحه مراجعه شود) هنوز هم با اينکه رسانه هاي ديگر مثل شبکه هاي اجتماعي به جمع رسانه ها اضافه شده اند، تلويزيون داراي پتانسيل هاي مناسبي براي ارسال پيام به مخاطبان است به شرطي که در حوزه ساخت توليد کنندگان ريسک پذيري بيشتري داشته باشند و به آژانس هاي تبليغاتي اجازه دهند تبليغات جذاب تر و شاعرانه تري بسازند نه تبليغاتي که وظيفه آنها شکافتن ذهن مخاطب و جاي دادن حجم انبوهي از اطلاعات و نصيحت است (شيرزاد، ١٣٩٦).