خلاصة:
هدف از پژوهش حاضر بررسی رابطه بین سبکهای یادگیری با پیشرفت تحصیلی وخودشکوفایی دانش آموزان مقطع
متوسطه در شهر یزد بوده است . روش تحقیق مورد استفاده از نوع توصیفی، همبستگی بود. در تحقیق حاضر جامعه آماری
مورد بررسی عبارت است از دانش آموزان مقطع متوسطه در شهر یزد که به تعداد ١٢٠ نفر می باشند. حجم نمونه متناسب با
تعداد افراد جامعه تعداد ٩٢ نفر می باشد و روش نمونه گیری به روش تصادفی ساده انتخاب شده است .جهت جمع آوری
داده ها از پرسشنامه های استاندارد استفاده شده است . در این پژوهش برای سنجش متغیر های پژوهش از پرسشنامه های
استاندارد استفاده خواهد شد. برای سنجش سبکهای یادگیری از پرسشنامه استاندارد سبکهای یادگیری فلدر و سولومون
(١٩٨٥) و برای سنجش پیشرفت تحصیلی از پرسشنامه استاندارد پیشرفت تحصیلی دیویدسون (٢٠٠٣) و برای سنجش
خودشکوفایی از پرسشنامه استاندارد گنجی (١٣٨٦) استفاده شد. هم چنین جهت تجزیه و تحلیل داده ها از روش همبستگی
پیرسون و رگرسیون چندمتغیره با استفاده از نرم افزار SPSS21 استفاده شده است . نتایج فرضیه اصلی نشان داد که بین
سبکهای یادگیری با پیشرفت تحصیلی و خودشکوفایی دانش آموزان مقطع متوسطه در شهر یزد رابطه معناداری وجود دارد.
نتایج فرضیات فرعی نشان داد که بین سبکهای یادگیری با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان مقطع متوسطه در شهر یزد
رابطه معناداری وجود دارد. بین سبکهای یادگیری با خودشکوفایی دانش آموزان مقطع متوسطه در شهر یزد رابطه معناداری وجود دارد.
ملخص الجهاز:
بررسي رابطه بين سبک هاي يادگيري با پيشرفت تحصيلي وخودشکوفايي دانش آموزان مقطع متوسطه در شهر يزد محمدحسين دهقاني فيروزآبادي ١*، محمدحسين احسان پور٢، منصوره پورجانب اللهي فيروزآبادي ٣ و نجمه السادات جواديان ٤ ١کارشناس ارشد روانشناسي باليني ، يزد، ايران ، (نويسنده مسئول ) Dehghanifiroozabadi68@gmail.
نتايج فرضيه اصلي نشان داد که بين سبکهاي يادگيري با پيشرفت تحصيلي و خودشکوفايي دانش آموزان مقطع متوسطه در شهر يزد رابطه معناداري وجود دارد.
نتايج فرضيات فرعي نشان داد که بين سبکهاي يادگيري با پيشرفت تحصيلي دانش آموزان مقطع متوسطه در شهر يزد رابطه معناداري وجود دارد.
فرضيات تحقيق فرضيه کلي: - بين سبک هاي يادگيري با پيشرفت تحصيلي و خودشکوفايي دانش آموزان مقطع متوسطه در شهر يزد رابطه معناداري وجود دارد.
بين سبک هاي يادگيري با خودشکوفايي دانش آموزان مقطع متوسطه در شهر يزد رابطه معناداري وجود دارد روش تحقيق از نظر روش شناسي اين تحقيق توصيفي از نوع همبستگي مي باشد.
آزمون فرضيه ها آزمون فرضيه فرعي اول : بين سبک هاي يادگيري با پيشرفت تحصيلي دانش آموزان مقطع متوسطه در شهر يزد رابطه معناداري وجود دارد.
آزمون فرضيه فرعي دوم : بين سبک هاي يادگيري با خودشکوفايي دانش آموزان مقطع متوسطه در شهر يزد رابطه معناداري وجود دارد.
91 آزمون فرضيه اصلي : بين سبک هاي يادگيري با پيشرفت تحصيلي و خودشکوفايي دانش آموزان مقطع متوسطه در شهر يزد رابطه معناداري وجود دارد.
بحث و تفسير ،مقايسه نتايج تحقيق آزمون فرضيه اصلي : بين سبکهاي يادگيري با پيشرفت تحصيلي و خودشکوفايي دانش آموزان مقطع متوسطه در شهر يزد رابطه معناداري وجود دارد.