خلاصة:
هدف این پژوهش بررسی رابطه بین فناوری اطلاعات و ارتباطات و نوآوری در ارتقای عملکرد سازمانی
با توجه به نقش میانجی کارآفرینی سازمانی میباشد. این پژوهش از نظر هدف جزء پژوهشهای کاربردی
و از نظر شیوه اجرا توصیفی-پیمایشی میباشد. جامعه آماری این پژوهش، شامل جامعه آماری تحقیق
حاضر به منظور انجام مطالعات میدانی شامل کلیه کارکنان راهداری و حمل و نقل جادهای استان
چهارمحال بختیاری به تعداد ٤٠٠ نفر بودند که در این پژوهش با توجه به تعداد ٤٠٠ نفر از کلیه کارکنان
راهداری و حمل و نقل جاده ای استان چهارمحال بختیاری که طبق فرمول مورگان تعداد ١٩٦ نفر به روش
نمونهگیری تصادفی طبقه ای انتخاب شد. جهت جمع آوری اطلاعات از دو روش کتابخانه ای ومیدانی
استفاده شده است. ابزار گردآوری دادهها پرسشنامة محقق ساخته بود. سنجش اعتبار متغیرها با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ ٨١/ محاسبه شد. روایی محتوا پرسشنامه توسط اساتید متخصص مورد تایید قرار گرفت. جهت تجزیه وتحلیل آماری از روش تحلیل عاملی با استفاده از نرم افزار SPSS نسخه 19 و روش مدل ساختاری با نرم افزار PLS استفاده گردید. بین فناوری اطلاعات ارتباطات و نوآوری، کارآفرینی
سازمانی رابطه مثبت و معناداری وجود دارد. بین کارآفرینی و نوآوری سازمانی و عملکرد سازمانی رابطه
مثبت و معناداری وجود دارد. کارآفرینی سازمانی رابطه بین نوآوری سازمانی فناوری، اطلاعات و
ارتباطات و عملکرد سازمانی را تعدیل می کند.
ملخص الجهاز:
بررسی رابطه بین فناوری اطلاعات و ارتباطات و نوآوری در ارتقای عملکرد سازمانی با توجه به نقش میانجی کارآفرینی سازمانی فاطمه قاسمی1.
دانش آموخته کارشناسی ارشد مدیریت منابع انسانی، دانشگاه پیام نور نطنز، اصفهان، ایران چکیده هدف این پژوهش بررسی رابطه بین فناوری اطلاعات و ارتباطات و نوآوری در ارتقای عملکرد سازمانی با توجه به نقش میانجی کارآفرینی سازمانی میباشد.
مطالعات در سطح سازمانها نشان میدهد که ارتباط معناداری بین استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات و عملکرد سازمان وجود دارد (امامی و نمامیان، 1394).
یونیس و همکاران(2018) تحقیقی با عنوان نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات و نوآوری در ارتقای عملکرد سازمانی: تأثیر پذیرش کارآفرینی شرکتی انجام دادند.
نتایج نشان داد بین پذیرش / استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات و عملکرد سازمانی در بازار لبنان را بررسی می کند و با توجه به تاثیرات کارآفرینی شرکت در این رابطه می باشد.
باتوجه به مبانی نظری ارائه شده پژوهش حاضر درصدد بررسی رابطه بین فناوری اطلاعات و ارتباطات و نوآوری در ارتقای عملکرد سازمانی با توجه به نقش میانجی کارآفرینی سازمانی می باشد.
در این رابطه فرضیات تحقیق عبارتند از: فرضیات پژوهش: ــ استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات با عملکرد سازمانی رابطه مثبت دارد.
ــ نوآوری رابطه بین استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات و عملکرد را میانجی گری میکند.
ــ کارآفرینی سازمانی رابطه بین فناوری اطلاعات و ارتباطات و عملکرد را میانجی گری میکند.
Ahanchian ــ نوآوری رابطه بین استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات و کارآفرینی سازمانی را میانجیگری میکند.
(2000), Introduction: Changing public sector industrial relations in the Australian State.