خلاصة:
پژوهش حاضر به بررسی تاثیر قیمت درک شده و کیفیت خدمات بر رضایت و وفاداری و شادی مشتریان پرداخته است. پژوهش حاضر از نوع کاربردی است. این پژوهش، در روش شناسی توصیفی - پیمایشی میباشد جامعه آماری در این پژوهش عبارت است کلیه مشتریان فروشگاههای زنجیرهای شهرستان ساوه میباشد. با توجه به نامحدود بودن جامعه آماری طبق جدول مورگان حجم نمونه 384 نفر برآورد می شود. نمونه گیری به روش تصادفی ساده انجام شده است. ابزار جمع آوری دادهها پرسشنامه میباشد. هم چنین برای انجام آزمونهای آماری از نرم افزار SPSS22 و PLS استفاده شده است. در نتیجه در فرضیه اصلی قیمت درک شده و کیفیت خدمات بر رضایت و وفاداری و شادی مشتریان تاثیر مثبت و معناداری دارد. در فرضیه فرعی اول قیمت درک شده بر رضایت مشتری تاثیر مثبت و معناداری دارد. در فرضیه فرعی دوم کیفیت خدمات بر رضایت مشتری تاثیر مثبت و معناداری دارد. فرضیه فرعی سوم قیمت درک شده بر کیفیت خدمات تاثیر مثبت و معناداری دارد. فرضیه فرعی چهارم رضایت مشتری بر شادی مشتریان تاثیر مثبت و معناداری دارد. فرضیه فرعی پنجم رضایت مشتریان بروفاداری مشتریان تاثیر مثبت و معناداری دارد. فرضیه فرعی ششم شادی مشتریان بر وفاداری مشتریان تاثیر مثبت و معناداری دارد. بنابراین همه فرضیههای پژوهش تایید میشود.
ملخص الجهاز:
کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی- بازاریابی، مؤسسه آموزش عالی ناصر خسرو، ساوه، ایران چکیده پژوهش حاضر به بررسی تاثیر قیمت درک شده و کیفیت خدمات بر رضایت و وفاداری و شادی مشتریان پرداخته است.
در نتیجه در فرضیه اصلی قیمت درک شده و کیفیت خدمات بر رضایت و وفاداری و شادی مشتریان تاثیر مثبت و معناداری دارد.
یافته های پیشین که نشان میدهند Kim Dennis Krystallis که شواهد برند به طور قابل توجهی رضایت مصرف کننده، نگرش و وفاداری رفتاری نسبت به نامهای تجاری خدمات را تحت تاثیر قرار میدهد در این پژوهش مورد تایید قرار گرفت.
طبق نتایج به دست آمده در شکل های 1 و 2 و جدول 3، میتوان گفت نقش قیمت درک شده و کیفیت خدمات بر رضایت و وفاداری و شادی مشتریان مثبت و معنادار میباشد.
بر طبق نتایج به دست آمده از ضریب مسیر و آماره t که در شکلهای 1 و 2 و جدول 3، مشخص شده است کیفیت خدمات در سطح اطمینان 99 درصد بر رضایت مشتری تأثیر مثبت و معناداری دارد(به میزان 0.
بر طبق نتایج به دست آمده از ضریب مسیر و آماره t که در شکل های 1 و 2 و جدول 3، مشخص شده است رضایت مشتریان در سطح اطمینان 99 درصد بر وفاداری مشتریان تأثیر مثبت و معناداری دارد (به میزان 0.
Testing the effects of food quality, price fairness, and physical environment on customer satisfaction in fast food restaurant industry.