خلاصة:
بازاریابی هوشمند یا هوش بازاریابی اطلاعات روزمره مربوط به بازار یک شرکت است که به منظور تصمیمگیری دقیق و مطمئن در تعیین فرصتهای بازار، استراتژی نفوذ در بازار و معیارهای توسعه بازار جمعآوری، تجزیه و تحلیل میشود. بازاریابی هوشمند اطلاعات موردنیاز را تعیین میکند، آن را با جستجوی محیط جمعآوری کرده و به مدیران بازاریابی که به آن نیاز دارند تحویل میدهد. نرمافزارهای بازاریابی هوشمند دیتاهایی را از منابع دادهای مختلف مانند آنالیز وب، هوش تجاری، مرکز تماس و دادههای فروش که اغلب گزارشهای جداگانهای به دست میدهند، جمعآوری کرده و آنها را در یک محیط واحد قرار میدهد. با توجه به اهمیت موفقیت کسب و کارها و توجه به روشهای نوین برای به دست آوردن بازار و سوددهی در کسب و کارها، بر آن شدیم که طی یک مطالعه کتابخانهای با مروری بر مقالات چاپ شده، بر آخرین تحقیقات انجام شده در این باره و مباحث جدید قابل بحث آن مروری داشته باشیم.