خلاصة:
تبلیغات شکل غیرشخصی ترفیع است که از طریق رسانههای منتخب به مجرای فروش فرستاده میشود و تحت هر شرایطی لازم است که برند یا صاحب کسب و کار برای نمایش تبلیغات در زمان و مکان مناسب (رسانه و کانالهای منتخب) پول پرداخت کند. تبلیغات از مدتها قبل به عنوان روشی برای ترفیع در مجامع عمومی مورد استفاده قرار میگرفته است و از طریق آن میتوان یک پیام را به تعداد زیادی از مخاطبان برند رساند، اما به مرور زمان و افزایش رقابت این رویکرد ترفیع جمعی باعث بروز مشکلاتی شد. از آنجایی که افراد زیادی در معرض پیام تبلیغاتی قرار میگرفتند که حتی در گروه مخاطبان هدف هم قرار نداشتند، دیگر تبلیغات به اندازه قبل کارآمد و موثر نبود، که نتیجه آن کاهش استفاده ی کارآمد از بودجه تبلیغاتی بود. امروزه با افزایش رقابت بین کسب و کارها، تبلیغات با رویکرد ترفیع جمعی با توجه به هزینههای زیادی که به برند تحمیل میکند، همانند گذشته اثربخشی چندانی ندارد. تبلیغات براساس میزان نفوذپذیری در بازار هدف، به سه دسته تقسیم میشوند. بنابراین هدف از تحقیق حاضر مروری بر رابطه تبلیغات و عملکرد کسب و کار است. در این تحقیق با استفاده از مطالعه کتابخانهای به مروری بر رابطه تبلیغات و عملکرد کسب و کار پرداخته شده است.