خلاصة:
با شیوع ویروس کرونا در جهان، کمتر کسی فکر میکرد این بیماری بتواند اثرات مخرب اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و حتی سیاسی از خود برجای بگذارد. تقریبا تمام بیمارستانهای کشور نیز درگیر خدماترسانی به این بیماران شدهاند. حجم اصلی کار بر دوش پرستاران و پزشکان است. در مراکز درمانی پیچیدهای مانند بیمارستانها مراحل ارائه خدمات، عنصری کلیدی در عملکرد مطلوب است. این بدین معنا است که مدیران باید بدانند که کدام فعالیتها را میتوانند با اطمینان برونسپاری کنند و کدام فعالیتها را خود انجام دهند. هدف از این پژوهش بررسی تأثیر برونسپاری خدمات بر بهبود مدیریت کیفیت بیمارستان بیبی حکیمه در شرایط بحرانی کرونا میباشد. جامعه آماری تحقیق 60 نفر از پرسنل بیمارستان بیبی حکیمه شهرستان گچساران بوده است و با توجه به فرمول کوکران و روش نمونهگیری تصادفی ساده در تعیین حجم جوامع آماری تعداد نمونه آماری برابر 52 نفر تعیین گردید و در بازه زمانی سال 1401 اقدام به جمع آوری نظرات این افراد گردیده است. با استفاده از پرسشنامه اطلاعات لازم جمع آوری و روایی و پایایی آن مورد سنجش قرار گرفته و با استفاده از آزمونهای پارامتریک و نرم افزار spss21 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافتهها حاکی از آن است که، ابعاد برونسپاری خدمات (سرعت، انطعافپذیری، کنترل، کیفیت، مدیریت هزینه) بر بهبود مدیریت کیفیت بیمارستان بیبی حکیمه در شرایط بحرانی کرونا تاثیر دارد.