خلاصة:
تحقیق حاضر با هدف بررسی بررسی تاثیر خدمات الکترونیک بر ارزش مشتریان و رضایت مشتریان شهرداری
گرگان طراحی و اجرا گردید. روش تحقیق حاضر پیمایشی بود. تحقیق حاضر از جمله تحقیقات کاربردی بود که به
صورت میدانی اجرایی گردید. ابزار تحقیق شامل پرسشنامه رضایت مشتریان دوالینی و همکاران (۲۰۱۵)» ارزش
مشتری گومروس (۲۰۱۱) و خدمات الکترونیک توان (۲۰۲۲) میباشد. جامعه آماری تحقیق حاضر شامل تمامی
مشتریان شهرداری شهر گرگان بود که اطلاعات دقیقی از تعداد آنان دردسترس نمیباشد. با توجه به فرمول
حجم نمونه کوکران در شرابط نامشخص بودن حجم جامعه؛ تعداد ۳۸۴ نفر به عنوان نمونه تحقیق مشخص شد.
بدینجهت پس از پخش و جمعآوری پرسشنامههای پژوهش, تعداد ۳۷۴ پرسشنامه مورد تجزیهوتحلیل قرار
گرفت. در قسمت تجزیهوتحلیل پژوهش. از روش معادلات ساحتاری استفاده گردید. تمامی روند تجزیهوتحلیل
پژوهش. در غالب نرمافزار اسپیاساس نسخه ۲۰ و پیالاس نسخه ۲ انجام گرفت. نتایج پژوهش حاضر نشان داد
که خدمات الکترونیک بر رضایت مشتریان (۰/۸۱۵-تاثیر؛ ۱۵/۶۸۸-تی) و خدمات الکترونیک بر ارزش مشتریان
(۰/۸۰۱- تاثیر؛ ۱۹/۳۰۳-نی) تاثیر معناداری دارد.
ملخص الجهاز:
ابزار تحقيق شامل پرسشنامه رضايت مشتريان دواليني و همکاران (٢٠١٥)، ارزش مشتري گومروس (٢٠١١) و خدمات الکترونيک توان (٢٠٢٢) مي باشد.
اهميت وفاداراي و رضايت مندي مشتريان ، در تمامي حوزه ها سبب گرديده است تا در حوزه سازمان هاي خدمات نيز به اين مساله توجه لازم گردد.
اين مساله سبب گرديده است تا تحقيق حاضر با هدف بررسي تاثير خدمات الکترونيک بر ارزش مشتريان و رضايت مشتريان شهرداري گرگان طراحي گردد.
با توجه به مباحث ذکر شده مسئله اصلي پژوهش حاضر اين مي باشد که آيا آيا خدمات الکترونيک بر ارزش مشتريان و رضايت مشتريان شهرداري گرگان تاثير دارد؟ ٢- روش تحقيق روش تحقيق حاضر پيمايشي بود.
اين مساله سبب گرديده است تا تحقيق حاضر با هدف بررسي تاثير خدمات الکترونيک بر ارزش مشتريان و رضايت مشتريان شهرداري گرگان طراحي و اجرا گردد.
با توجه به نتايج تحقيق حاضر پيشنهاد مي گردد تا با ارتقا زيرساخت هاي مشتري مداري آنلاين و الکترونيک ؛ زمينه جهت رشد و بهبود رضايت مشتريان و ارزش مشتريان را فراهم نمود.
همچنين با توجه به نتايج تحقيق حاضر پيشنهاد مي گردد تا با ايجاد الکترونيکي سازي خدمات در شهرداري؛ زمينه جهت مدرن سازي فعاليت هاي ارائه شده شهرداري به مشتريان تحت شعاع خدمات الکترونيک را فراهم نمايد.
همچنين با توجه به نتايج تحقيق حاضر پيشنهاد مي گردد تا با ايجاد دوره هاي آموزشي جهت پرسنل شهرداري؛ ضمن بهبود توانايي اين افراد در جهت ارائه خدمات آنلاين و الکترونيک به مشتريان ؛ زمينه جهت بهبود رضايت مندي و ارزش مشتريان را فراهم نمود.