خلاصة:
این پژوهش با عنوان مدیریت کلاس درس در فضای مجازی نگارش شده است. روش این پژوهش، به شیوه توصیفی، تحلیلی از نوع کتابخانهای است که با استناد به کتابها و مجلات و مقالات معتبر نگارش شده است. نتایج حاکی از این است که: معلمان فرزانه و متعهد، افزون بر تدریس محتوای آموزشی و تحول در ماهیت روشهای پیشین تدریس، به عنوان اسوههای الهامبخش در عرصه فرهنگ و اخلاق، نقش مبلّغ و هدایتگر را برای نسل جوان ایفا میکنند و به تدریس در این فضا به عنوان یک فرصت مینگرند. آنان با خودآگاهی و خودشکوفایی و نفوذ معنوی در دل شاگردان، در پرتو تعلیم و تربیت صحیح و نیز نهادینهسازی ارزشهای والای دینی و اسلامی خواهند توانست جامعه را از درون متحول سازند و به سمت و سوی تعالی، رشد و شکوفایی سوق دهند و انسانهایی خدامحور و متخلق به اخلاق اسلامی تربیت نمایند.
This research has been written under the title of classroom management in cyberspace. The method of this research is descriptive, a library-type analysis that has been written with reference to authoritative books, magazines and articles. The results indicate that: Wise and committed teachers, in addition to teaching educational content and changing the nature of previous teaching methods, as inspiring role models in the field of culture and ethics, play the role of preacher and guide for the young generation and teaching in this They see space as an opportunity. With self-awareness, self-fulfillment and spiritual influence in the hearts of students, in the light of proper education and institutionalization of high religious and Islamic values, they will be able to transform society from within and lead to excellence, growth and prosperity, and God-centered human beings. Educate creators of Islamic ethics.
ملخص الجهاز:
از طرفي فرهنگ سازي براي رويارويي و بهره وري بيشتر از فن آوري هاي نوين را بايد رأس برنامه هاي آموزش و پرورش قرار داد و فرهنگ درست استفاده کردن از امکانات فضاي مجازي به عنوان تغيير زيربنايي و اعتقادي نگريسته شود، مي تواند رويکرد جديدي در برقراري ارتباط بين افراد تلقي شود.
- قاضي زاده علمداري، خسروگردي ، (١٣٩٧) در پژوهشي با عنوان نقش کاربرد رسانه هاي سنتي و نوظهور در پيشرفت تحصيلي و تربيتي دانش آموزان پايه پنجم ابتدايي به اين نتايج دست يافت اگر کاربرد رسانه هاي فوق با مديريت ، برنامه ريزي و سواد رسانه اي همراه باشد مي تواند يادگيري را پويا، عميق و پايدار سازد و رغبت به تحقيق و پژوهش را در نهاد اين فراگيران برانگيزاند.
15 Fayne & Ortquist-Ahrens 16 Weinstein 17 Conway, Murphy, Rath & Hall 18 Duck 78 روش هاي مديريت مؤثر در تدريس در فضاي مجازي ارتباط کلامي آنچه همواره در فرايند تعليم وتربيت ، به خصوص در آموزش هاي مجازي، مهم ترين و مؤثرترين گام محسوب ميشود، ارتباط کلامي بين معلم و شاگرد است .
فضاي مجازي با وجود رغبت کاربران به استفاده از آن ، در مواقع ياددهي و آموزش براي نوجوان جذابيت چنداني ندارد و ممکن است هنگام تدريس معلم دانش آموزان حاضر در کلاس در سايت هاي ديگر مشغول گفت وگوهاي دوستانه با يکديگر باشند.
Bachelor of Public Administration, Primary Education Teacher, District 1, Yazd sydmyrzakhany@gmail.