خلاصة:
این پزوهش با عنوان اختلالات یادگیری و خواندن و نوشتن در دانش آموزان نگارش شده است. کودکان مبتلا به اختلال خواندن و نوشتن باید احساس کنند که در مهارکردن زندگی و نتایج تحصیلی خود نقش مهمی دارند. با توجه به مشکلات تحصیلی کودکان دارای اختلال خواندن، پروری یک تفکر تحول گرا نیز نقش مهمی دارد که این امر میتواند با تقویت مثبت در پی پشتکار و تلای کودک محقق گردد. روش این پژوهش بصورت مروری میباشد و با استناد به مقالات و کتابها نگارش شده است. نتایج حاکی از این است که اغلب متخصصان ناتوانی یادگیری آموزش را تنها در یک شکل از دست خط یا سرهمنویسی مجاز میدانند. برخیها عقیده دارند که نوشتن معمولی برای یادگیری آسان تر است، خواناتر است، مثل خط کتاب است و مشکلات کمتری در انجام حرکات دارد و باید به عنوان تنها شکل نوشتاری آموزش داده شود. برخی دیگر بر این باورند سرهم نویسی، سریع تر، ادامه دار و متصل به هم است. در این نوع دست خط وارونه سازی حروف کمتر اتفاق میافتد، به دانش آموزان آموزش میدهد که کل کلمه را در یافت کنند و برای نوشتن آسان تر است. به نظر آنها سرهمنویسی باید در ابتدا به صورت تنها شکل نوشتن آموزش داده شود.
This thesis is written under the title of learning and reading and writing disorders in students. Children with reading and writing disorders need to feel that they have an important role in controlling their lives and academic results. Considering the educational problems of children with reading disorders, fostering a transformational thinking also plays an important role, which can be achieved by positive reinforcement following the child's perseverance and effort. The method of this research is a review and it was written with reference to articles and books. The results indicate that: most of the learning disability specialists allow education only in one form of handwriting or scribbles. Some people believe that normal writing is easier to learn, it is more readable, it is like the script of a book, and it has fewer problems in performing movements, and it should be taught as the only form of writing. Some others believe that compilation is faster, continuous and connected. In this type of handwriting, inversion of letters happens less, it teaches students to find the whole word and it is easier to write. According to them, composition should be taught as the only form of writing at first.
ملخص الجهاز:
دانش آموزان مي توانند بازي هايي طراحي کنند که به آنها فرصت دهد نسبت به زماني که از بازي فقط براي بازي کردن استفاده مي کنند، نتيجه بيشتري در يادگيري به دست آورند (پيندر،٢٠١٣)؛ اما آن جنبه ارزيابي که کمتر مورد توجه پژوهشگران قرار گرفته است ، به کارگيري و اثربخشي 1220 بازي مهارتي - فکري لگو در قالب بازي بر بهبود يادگيري و کاهش اختلالات خواندن ، نارساخواني ، ديکته نويسي، توجه ، حافظه بصري و آگاهي واج شناختي در کودکان داراي اختلال خواندن است .
بسيارند کودکاني که ظاهري طبيعي دارند، رشد جسمي، قد و وزنشان حاکي از بهنجار بودن آنان است ، هوش کم و بيش عادي دارند، به خوبي حرف مي زنند و مانند ساير کودکان بازي مي کنند، مثل همسالان خود با سايرين ارتباط برقرار مي کنند، در خانه نيز خود ياري هاي لازم را دارند و کارهايي را که والدين به آنها مي سپارند، به خوبي انجام مي دهند و از رفتار و اخلاق عادي برخوردارند، ليکن زماني که به مدرسه ميروند و مي خواهند خواندن و نوشتن و حساب ياد بگيرند دچار مشکلات جدي ميشوند، اين کودکان به تدريج درمي يابند که ساير کودکان از نظر وضع درسي بهتر از آنها هستند و احساس حقارت را تجربه مي کنند و کم کم بيزاري از درس و مدرسه در آنها به وجود مي آيد.