خلاصة:
روش های فعال تدریس اعم از روش تدریس گروهی ، روش های پژوهش محور و مساله محور ، علی رغم تاکید متخصصین تعلیم و تربیت برای استفاده از این روش ها متاسفاه عملا هیچ گونه استفاده صحیحی از ای روش ها در سطح مطلوب مدارس روی نمی دهد لذادر این پژوهش که از نوع توصیفی کاربردی است با روش کتابخانه ای است به بررسی راهکارهای مدیریت صحیح فرایند یاددهی یادگیریس در مدرسه بپردازیم یافته های این پژوهش نشان داد استفاده از روش های مساله محور و پژوهش محور و درگیر کردن دانش آموزان با مساله درسی می تواند در تعمق یادگیری نقش مهمی داشته و دانش آموزی پرسشگر تربیت نمایند
ملخص الجهاز:
بررسی مدیریت روش های یاددهی - یادگیری در مدارس صادق حاتمی پیمان1 ، فریده میرصوفی 2 ، فاطمه موحد نصر3 ، الهه بختیاری نژاد4 1 کارشناسی فناوری اطلاعات، دانشگاه پیام نور واحد زابل و آموزش و پرورش شهرستان زهک (نویسنده مسئول) 2کارشناسی تربیت مربی مراکز پیش دبستانی، دانشگاه علمی کاربردی زابل و آموزش و پرورش شهرستان زهک 3 کارشناسی مهندسی فناوری اطلاعات، دانشگاه پیام نور واحد زابل و آموزش و پرورش شهرستان زهک 4کارشناسی ادبیات علوم انسانی، دانشگاه آزاد زابل،آموزش و پرورش شهرستان زهک چکیده روش های فعال تدریس اعم از روش تدریس گروهی، روش های پژوهش محور و مساله محور، علی رغم تاکید متخصصین تعلیم و تربیت برای استفاده از این روش ها متاسفانه عملا هیچ گونه استفاده صحیحی از این روش ها در سطح مطلوب مدارس روی نمی دهد، لذا در این پژوهش که از نوع توصیفی کاربردی است با روش کتابخانه ای است به بررسی راهکارهای مدیریت صحیح فرایند یاددهی یادگیری در مدرسه بپردازیم.
بر این اساس، مدیریت آموزشی در برگیرنده مجموعه شرایط، ویژگی ها و توانایی های مورد نیاز برای یک مدیر بایسته مدرسه است که بر اساس آن بتواند منابع موجود را در بهترین و موثرترین شکل در جهت حصول یادگیری دانش آموزان سازماندهی و هدایت کند.
در الگوی یادگیری-محور، فرض اساسی آن است که تعلیم و تربیت از طریق انتقال میراث فرهنگی شکل می گیرد، و بزرگسالان هر جامعه باید محتوای زندگی خود را با شیوه های خاصی به کودکان و نوجوانان منتقل کنند تا بتوانند بر اساس این محتوا، آینده خود را بسازند.