خلاصة:
ﺑﻬﺮه وری ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﻣﻨﺎﺑﻊ اﻧﺴﺎﻧﯽ ﻣﺸﺨﺼﺎ ﺑﻪ ﺳﺮﻣﺎﯾﻪ ﮔﺬاری در ﺳﺮﻣﺎﯾﻪ اﻧﺴﺎﻧﯽ و ﻧﯿﺰ ﺑﻪ ﮐﺎﻫﺶ ﻫﺰﯾﻨﻪ ﻫﺪﻓﻤﻨﺪ ﻣﺮﺑﻮط ﻣﯽ ﺷﻮد. ﮐﺎرﮐﻨﺎن ﮔﺮوه ﻣﻬﻤﯽ از ﺳﻬﺎم داران ﻫﺴﺘﻨﺪ وﻟﯽ ﺗﻮﺳﻂ دﯾﮕﺮ اﻓﺮاد درون ﺳﺎزﻣﺎن ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﯾﮏ واﺣﺪ ﮐﻞ، ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﻧﻤﯽ ﺷﻮﻧﺪ. ﻋﻼوه ﺑﺮ اﯾﻦ، ذﯾﻨﻔﻌﺎن ﺑﯿﺮوﻧﯽ و ﻧﯿﺎز ﻫﺎی آﻧﻬﺎ ﺑﺮای ﺳﺎزﻣﺎن ﺑﺴﯿﺎر ﻣﻬﻢﺗﺮ اﺳﺖ. در ﺻﻮرﺗﯽ ﮐﻪ ﻣﻨﺎﺑﻊ اﻧﺴﺎﻧﯽ ﻣﻮﺗﻮر و ﻣﺤﺮﮐﻪ اﺻﻠﯽ ﺳﺎزﻣﺎن اﺳﺖ. ﺑﺎ داﺷﺘﻦ اﺧﺘﻼف ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ دﯾﮕﺮ دﭘﺎرﺗﻤﺎن ﻫﺎی ﺳﺎزﻣﺎن، ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﻣﻨﺎﺑﻊ اﻧﺴﺎﻧﯽ ﺑﻪ آﻣﻮزش، ﻣﻬﺎرت ﻫﺎ و ﮐﺎرﺷﻨﺎﺳﯽ ﮐﺎرﮐﻨﺎن ﻣﯽ ﭘﺮدازد. روش ﻫﺎی ﻣﻨﺎﺑﻊ اﻧﺴﺎﻧﯽ ﻣﻤﮑﻦ اﺳﺖ ﺑﺎ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ارﺷﺪ ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﺑﺨﺸﯽ از ﻃﺮح ﻫﺎی ﻫﺪﻓﻤﻨﺪ ﺳﺎزﻣﺎن اﻋﻼن ﺷﻮد و اﻏﻠﺐ ﺑﻄﻮر دﻗﯿﻖ ﺗﻮﺳﻂ واﺣﺪ ﻣﻨﺎﺑﻊ اﻧﺴﺎﻧﯽ ﺗﺸﮑﯿﻞ ﻣﯽ ﺷﻮد. اﯾﻦ ﮐﺎر ﺑﺮای ﻫﺮ ﺷﺮﮐﺖ ﻣﺘﻔﺎوت اﺳﺖ ﻫﻤﺎﻧﮕﻮﻧﻪ ﮐﻪ ﻓﺮﻫﻨﮓ و ﻣﺤﯿﻂ ﺳﺎزﻣﺎن ﻫﺎ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﯾﮑﺪﯾﮕﺮ ﻣﺘﻔﺎوت ﻫﺴﺘﻨﺪ. در اﯾﻦ ﭘﮋوﻫﺶ ﺑﻪ روش ﺗﺤﻠﯿﻠﯽ ﺑﻪ ﺑﺮرﺳﯽ ﻣﺒﺎﻧﯽ و ﻣﻔﺎﻫﯿﻢ ﻋﻤﻠﮑﺮد ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﻣﻨﺎﺑﻊ اﻧﺴﺎﻧﯽ ﻣﺪرن ﺑﺎ ﺗﺎﮐﯿﺪ ﺑﺮ ﻧﮕﺮش و داﻧﺶ ﮐﺎرﮐﻨﺎن و ﻣﺪﯾﺮان ﭘﺮداﺧﺘﻪ ﺷﺪ.
ملخص الجهاز:
هم عملکردهاي مدرن و هم کلاسيک به منظور تسهيل تاثيرات بحران بر سازمان و کارکنان آن انجام ميشود که تأثيرات مختلفي بر سازمان مي گذارند که عبارتند از: هراس درون سازماني ، از دست دادن کارکنان کليدي و دانش ، تغيير و تبديل بالا در نيروي کار ، فقدان روحيه و انگيزه که باعث عملکرد ضعيف مي شود ، افزايش هزينه هاي مزاياي سلامت ، دعوي قضايي مربوط به منابع انساني، ظهور سياست گذاري پاداش ، اعتبار منفي و تصور مردم ، اطلاعات غلط ، از دست دادن رهبري و اطمينان مجدد، دشواري در تشخيص مسائل رواني در فاز هاي پاسخ دهي و بازيابي، لغو استخدام ، لغو مسائل آموزشي زمانبندي شده .
2. Armstrong 451 که با منابع ديگر سازمان متفاوت هستند اين تفاوت از سطوح گوناگون توانايي ها و تفاوت هاي فردي موجود در بين کارکنان و تفاوت در انگيزه ها و تعهدات آنها ناشي مي شود، به علاوه منابع انساني تنها منبعي است که ظرفيت ايجاد گروه براي دفاع از علائق و اهداف خود را دارد.
Harbysvn 455 از دست دادن کارکنان کليدي و دانش تغيير و تبديل بالا در نيروي کار فقدان روحيه و انگيزه که باعث عملکرد ضعيف مي شود افزايش هزينه هاي مزاياي سلامت دعوي قضايي مربوط به منابع انساني ظهور سياست گذاري پاداش اعتبار منفي و تصور مردم اطلاعات غلط از دست دادن رهبري و اطمينان مجدد دشواري در تشخيص مسائل رواني در فاز هاي پاسخ دهي و بازيابي لغو استخدام لغو مسائل آموزشي زمانبندي شده (قليليچي ١٣٨٦) به منظور دستيابي به مديريت بحران مناسب با در نظر گرفتن مسائل فوق الذکر، روش هاي مدرني توسعه يافته است .