خلاصة:
هدف این مطالعه بررسی نقش مدیریت تحول در بهبود عملکرد کارکنان آموزش و پرورش شهرستان فیروزکوه است. این پژوهش از نوع توصیفی-کاربردی است. جامعه آماری این پژوهش کلیه کارشناسان آموزش و پرورش شهرستان فیروزکوه شامل 400 نفر میباشد. تعداد نمونه با کمک فرمول کوکران نمونهای به حجم 196 نفر انتخاب گردید. جمعآوری دادههای مربوط به مبانی نظری و استخراج عوامل و شاخصهای اولیه از منابع کتابخانهای و اینترنتی شامل کتب، مقالات و مطالعات موردی استفاده شده است. جهت گردآوری اطلاعات و دادههای مورد نیاز بهمنظور بررسی فرضیات تحقیق از پرسشنامه استفاده شده است. بهمنظور تایید روایی، از نظر خبرگان در این زمینه بهره گرفته و بهمنظور تایید پایایی پرسشنامه از آزمون الفای کرونباخ و روش تصنیف استفاده شده که میزان آن نشاندهنده پایایی بالای ابزار اندازهگیری است. یافتههای پژوهش نشان داد بین مدیریت تحول و عملکرد کارکنان اداره آمار آموزش و پرورش شهرستان فیروزکوه رابطه معنی دار وجود دارد و این معنیداری در مولفههای نفوذ آرمانی، ترغیب ذهنی، انگیزش الهامبخش و ملاحظات فردی با عملکرد کارکنان نیز مشاهده میگردد.
ملخص الجهاز:
یافتههای پژوهش نشان داد بین مدیریت تحول و عملکرد کارکنان اداره آمار آموزش و پرورش شهرستان فیروزکوه رابطه معنیدار وجود دارد و این معنیداری در مولفههای نفوذ آرمانی، ترغیب ذهنی، انگیزش الهام بخش، و ملاحظات فردی با عملکرد کارکنان نیز مشاهده میگردد.
آزمون فرضیههای تحقیق فرضیه 1: بین نفوذ آرمانی و عملکرد کارکنان اداره آمار آموزش و پرورش شهرستان فیروزکوه رابطه معنی دار وجود دارد.
فرضیه 3- بین انگیزش الهام بخش و عملکرد کارکنان اداره آمار آموزش و پرورش شهرستان فیروزکوه رابطه معنیدار وجود دارد.
فرضیه اصلی تحقیق بین مدیریت تحول و عملکرد کارکنان اداره آمار آموزش و پرورش شهرستان فیروزکوه رابطه معنیدار وجود دارد.
-با توجه به اینکه فرضیه فرعی اول نشان میدهد بین نفوذ آرمانی و عملکرد کارکنان آموزش و پرورش شهرستان فیروزکوه رابطه وجود دارد لذا موارد ذیل پیشنهاد میگردد: -مدیران باید بر اهمیت داشتن حس همکاری در مأموریتها تأکید نمایند.
ب: با توجه به اینکه فرضیه فرعی دوم نشان میدهد بین ترغیب ذهنی و عملکرد کارکنان آموزش و پرورش شهرستان فیروزکوه رابطه وجود دارد لذا پیشنهاد می گردد: -مدیران باید راههای جدید نگرش به چگونگی انجام کار را پیشنهاد نمایند.
ج-با توجه به اینکه فرضیه فرعی سوم نشان میدهد بین انگیزش الهام بخش و عملکرد کارکنان آموزش و پرورش شهرستان فیروزکوه رابطه وجود دارد لذا پیشنهاد می گردد: -مدیران باید به کارکنان امیدواری دهند که اهداف دست یافتنی هستند.
د: با توجه به اینکه فرضیه فرعی چهارم نشان می دهد بین ملاحظات فردی و عملکرد کارکنان آموزش و پرورش شهرستان فیروزکوه رابطه وجود دارد لذا موارد ذیل پیشنهاد می گردد: -مدیران باید به دیگران کمک کنند تا تواناییهایشان را توسعه و گسترش دهند.