خلاصة:
نگرش منابع انسانی به شغل در نگاه، راه رفتن، طرز ایستادن و حرف زدن آنها نمایان است. این عاملی زیربنایی در مدیریت سازمان است که در انگیزش نیروی انسانی، رضایت شغلی و تعهد سازمانی اثر مستقیم دارد و عامل اصلی شکلگیری نیات و قصد رفتاری کارکنان میباشد. برای سنجش این مقوله میتوان از پرسشنامه نگرش شغلی استفاده کرد. نظر به اهمیت موضوع در این مقاله به، تاثیر نگرش شغلی کارکنان در مدیریت بازاریابی الکترونیکی فروشگاههای زنجیرهای افق کورش در استان لرستان انجام شده است. تحقیق از نظر هدف کاربردی و به روش کتابخانهای است. جامعه آماری پژوهش مشتمل بر کلیه کارکنان فروشگاههای زنجیرهای افق کورش استان لرستان، که از بین آنها 341 نفر به روش نمونهگیری تصادفی طبقهای انتخاب گردید. ابزارهای پژوهش شامل پرسشنامه شخصیت پویای آکگوندوز، که پس از اطمینان از پایایی و روایی آن، تحلیل دادهها با رویکرد مدلسازی معادلات ساختاری انجام گرفت. یافتهها حاکی از آن است که شخصیت پویشگرایانه علاوه بر ارتقای ادراک معناداری کار، میتواند به عنوان پیشایند تعلق شغلی نیز مد نظر قرار گیرد. لذا چنانچه مدیران و کارکنان فروشگاههای زنجیرهای افق کورش درصدد ارتقاء تجربه معنای کار و تعلق شغلی حاصل از آن در کادر شغلی خود هستند، بایستی بر آموزش مدیریت بازاریابی الکترونیکی در پنلها تمرکز نمایند.
ملخص الجهاز:
نظر به اهميت موضوع در اين مقاله به ، تاثير نگرش شغلي کارکنان در مديريت بازاريابي الکترونيکي فروشگاههاي زنجيره اي افق کورش در استان لرستان انجام شده است .
نگرش شغلي به عنوان ميزان انرژي، دلبستگي به شغل و اثربخشي حرفه اي، توجه بر توانايي نيروي انساني، عملکرد بهينه و تجارب مثبت در کار تعريف مي شود (گريفن ٢٠١٠) براي درک رفتار فرد در سازمان و پيشبيني رفتار آن شناخت نگرش کارکنان بسيار مهم است .
(ماسون ٢٠١٨) کاهش انگيزه کارکنان با کاهش انگيزه نيروي انساني، بهره وري و عملکرد سازمان تحت تاثير قرار ميگيرد که باعث عدم نگرش شغلي کارمند خواهدشد و ديگر سازمان به اندازه کافي کارآمد نيست که شامل شکل ١ است : شکل ١ عدم نگرش شغلي از سيمووسالانانچ ،لوپز٢٠١٣ )به تصویر صفحه رجوع شود) ضرورت و اهميت تحقيق به نظر سوسنبرگ ٢٠١٩ ،زماني که افراد از کار خود راضي باشند کارآيي آنها بالا مي رود يعني زماني افراد کارايي مطلوب و اثربخش خواهند داشت که بين انتظارات و ميزان توانمنديها و قابليتهاي آنان ارتباط مناسبي باشد و در شرايط پرفشارکاري سيستم حمايت گر ،اعتبار و ارزش مناسبي چه درمحيط کار و يا سطح جامعه داشته باشد .
( شوفلي و همکاران ٢٠٠٩) اهداف تحقيق اين پژوهش به دنبال بررسي تاثير نگرش شغلي کارکنان در مديريت بازاريابي الکترونيکي فروشگاههاي زنجيره اي افق کورش در استان لرستان اول مدل مفهومي سپس سوالات و فرضيه ها شکل گرفته است .
نتيجه گيري هدف اين پژوهش تاثير نگرش شغلي کارکنان در مديريت بازاريابي الکترونيکي فروشگاههاي زنجيره اي افق کورش در استان لرستان است .