خلاصة:
هدف
تعیین تاثیر نقش درامد بر تاثیرگذاری حضوراجتماعی و حمایت اجتماعی بر اعتماد به تجارت الکترونیکی بوده است.
روش
پژوهش حاضر ازنظر هدف کاربردی و ازنظر شیوه گردآوری اطلاعات، تحقیقی توصیفی – پیمایشی از نوع همبستگی است. جامعه آماری کاربران تجارت اجتماعی اینستاگرام با تجربه خرید آنلاین در شرکت نو آوران فن آوازه دیجی کالابه تعداد 375 که حجم نمونه 195 نفر از بین آنها انتخاب و با پرسشنامه اقتباسی که روایی و پایایی آن تایید شده موردسنجش قرارگرفته است. بهمنظور تجزیهوتحلیل دادهها جمعیت شناختی و استخراج شاخصهای مرکزی از آمار توصیفی و نرمافزار24 SPSS و برای تجزیهوتحلیل آمار استنباطی از مدل معادلات ساختاری و از نرمافزار PLS2 Smart استفاده شده است.
یافته ها
یافتههای تحقیق حاکی از اثر مثبت و معنیدار حضور اجتماعی در وب، حضور اجتماعی با تعامل، حضور اجتماعی دیگران، حمایت اطلاعاتی و حمایت عاطفی بر اعتماد به تجارت الکترونیکی دارد. درامد نقش تعدیلی مثبت و معنی داری، در تاثیر گذاری حضور اجتماعی در وب، حضور اجتماعی با تعامل، حضور اجتماعی دیگران، حمایت اطلاعاتی و حمایت عاطفی بر اعتماد به تجارت الکترونیکی ایفا میکند.
نتیجه گیری
بطور کلی نتایج تحقیق نشان میدهد که ابعاد نظریه حضوراجتماعی و حمایت اجتماعی بر اعتماد به تجارت الکترونیکی با نقش تعدیلی درامد تاثیر مثبت و معنی داری ایفا میکند.
ملخص الجهاز:
نتيجه گيري: بطور کلي نتايج تحقيق نشان مي دهد که ابعاد نظريه حضوراجتماعي و حمايت اجتماعي بر اعتماد به تجارت الکترونيکي با نقش تعديلي درامد تأثير مثبت و معني داري ايفا مي کند.
ويژگي هايي که در وب ٢,٠ تأسيس شده اند به عنوان مثال بررسي ها ، رتبه بندي ها ، ليست هاي پيشنهادي ، اثبات اجتماعي ، نظرات و برنامه هاي متقابل باعث افزايش مشارکت رسانه هاي اجتماعي شده است ، و کاربران را قادر به جمع آوري اطلاعات غني از اجتماع مي کند ، و اين منجر به ايجاد يک محيط معاملات آنلاين مي شود.
ادغام قابليت هاي شبکه هاي اجتماعي در تجارت الکترونيکي ، ويژگي هاي ارزش افزوده اي را براي مشاغل آنلاين با محتواي توليد شده توسط کاربر ايجاد کرده است .
اين تحقيق به دنبال پاسخگويي به اين پرسش است که : چگونه حضوراجتماعي و حمايت اجتماعي بر اعتماد به تجارت الکترونيکي با نقش تعديلي درامد تاثير مي گذارد؟ ١social networking sites ادبيات و بيشينه پژوهش مطالعاتگرچه تحقيقات پيشرفت از تجارت الکترونيکي به تجارت الکترونيکي شبکه اجتماعي نقش مصرف کننده را تغيير داده است که به موجب آن قدرت چانه زني به فروشندگان منتقل شده است .
تجارت شبکه اجتماعي با سرعت حيرت انگيزي در حال رشد است و اين توسط شرکت هايي مانند Living Social و Groupon نشان داده مي شود که ارزش آنها بيش از ٣ ميليارد دلار تخمين زده شده است .