خلاصة:
این پژوهش با هدف تعیین تاثیر کیفیت خدمات مالی الکترونیکی بر وفاداری الکترونیکی مشتریان بانکهای مسکن بندرعباس انجام گرفت. جامعه هدف مشتریان خدمات مالی الکترونیکی شعب بانک مسکن در شهر بندرعباس بود. نمونه آماری به شیوه طبقهای چندمرحلهای مورد ارزیابی قرار گرفتند. از پرسشنامه استاندارد استفاده شد. نتایج نشان داد که در مجموع کیفیت خدمات مالی الکترونیکی به طور معناداری 5/26 درصد بر وفاداری الکترونیکی مشتریان بانک مسکن تاثیر دارد. در این بین کارایی خدمات (38/0r=)، در دسترس بودن خدمات (204/0r=) و رعایت حریم خصوصی (135/0r=) رابطه مثبت و معناداری با وفاداری الکترونیکی مشتریان داشتهاند و تحقق خدمات ارتباط معناداری در وفاداری الکترونیکی مشتریان نداشته است. بر اساس نتایج در این پژوهش و تایید آن در دیگر پژوهشها، باید اذعان داشت که کیفیت خدمات مالی الکترونیکی اثر غیر قابل انکاری در وفاداری الکترونیکی مشتریان بانک مسکن دارد.
This research was conducted with the aim of
determining the effect of the quality of electronic
financial services on the electronic loyalty of
customers of Bandar Abbas Housing Banks. The
target community was customers of electronic
financial services of Maskan Bank branches in
Bandar Abbas city. The statistical sample was
evaluated in a multi-stage stratified manner. A
standard questionnaire was used. The results showed
that overall, the quality of electronic financial services
has a significant effect of 26٫5٪ on the electronic
loyalty of Maskan Bank customers. Meanwhile,
service efficiency (r=0٫38), service availability
(r=0٫204) and privacy compliance (r=0٫135) have
had a positive and significant relationship with
customers' electronic loyalty, and the realization of
services has a significant relationship in electronic
loyalty. It has no customers. Based on the results of
this research and its confirmation in other researches,
it should be acknowledged that the quality of
electronic financial services has an undeniable effect
on the electronic loyalty of Maskan Bank customers.