خلاصة:
هدف تحقیق حاضر، بررسی تاثیر استراتژی بازاریابی سبز بر رفتار مشتریان در انتخاب محصولات سبز که از مدل محقق ساخته استفاده شده است. در این مدل تاثیر استراتژی بازاریابی سبز با ابعاد (ارزش مشتری، ارزش ویژه برند، ارتباطات و ارزش سبز) بر رفتار مشتریان در انتخاب محصولات سبز زر ماکارون بررسی شد. برای بررسی تحقیق نمونه ای شامل 384 نفر به صورت خوشهای تصادفی و دو مرحله ای از مشتریان زر ماکارون در شهر تهران انتخاب شد. ابزار گردآوری داده پرسشنامه استاندارد با 22 سوال که روایی و پایایی آن تایید و بین جامعه آماری توزیع شد. تجزیه و تحلیل داده- ها با استفاده از آمار توصیفی و آمار استنباطی انجام گرفت. در سطح آمار توصیفی از شاخص هایی چون فراوانی و درصد فراوانی؛ در سطح آمار استنباطی از روشهای همبستگی، مدل معادلات ساختاری، تحلیل مسیر انجام شده است؛ که برای این منظور از نرم افزارهای spss و lisrel استفاده شد. نتایج تجزیه و تحلیل از وجود تاثیر مثبت استراتژی بازاریابی سبز بر رفتار مشتریان در انتخاب محصولات سبز در شرکت زر ماکارون حکایت دارد و بیشترین تاثیر را هم ارتباطات با ضریب تاثیر 0. 86 داشت (05/ 0> P).