خلاصة:
هدف اصلی: تعیین واکاوی نقش رهبری تحول دیجیتال در اتحاد استراتژیک سازمانها و شرکتهای ایرانی. روش پژوهش: روش تحقیق نظریه دادهبنیاد و پژوهش بر اساس نوع هدف؛ توسعهای و از نوع کیفی تعیین گردید. یافتهها: نتایج تحقیق نشان داد که رقابتی شدن بازار، دیجیتالی شدن و در هم تنیدگی بازار به پدیده محوری تحقیق که همان رهبری تحول دیجیتال است، شکل میدهد. رهبری تحول دیجیتال در قالب سبک رهبری و کارویژههای رهبری توصیف شده است. نقش رهبری تحول دیجیتال در اتحادهای استراتژیک بیواسطه نیست و با مجموعهای از شرایط زمینهای و همچنین شرایط مداخله گر، میانجی گری میشود و این عوامل بر روی راهبردهایی که شرکتها اتخاذ میکنند، تاثیر میگذارد. بحث و نتیجهگیری: نتایج مطالعه ی حاضر به طور کلی نشان میدهد که رهبری تحول دیجیتال در اتحاد استراتژیک سازمانها و شرکتهای ایرانی تاثیر بسیار زیادی دارد و در عصر حاضر، تحول دیجیتال به عنوان یک عامل اصلی برای رشد و پیشرفت سازمانها در نظر گرفته میشود. برای دستیابی به مزیت رقابتی و ارائه خدمات بهتر به مشتریان، شرکتها باید به تغییرات دیجیتال و فناوریهای نوین پاسخ دهند. با این وصف باید توجه داشت که نقش رهبری تحول دیجیتال در اتحاد استراتژیک بین شرکتها از مجرای اثرپذیری از متغیرهای متنوعی اتفاق میافتد و همچنین شرکتها راهبردهای متنوعی را در راستای تحول دیجیتال و همچنین ایجاد اتحادهای استراتژیک دنبال میکنند.
Purpose: Determining and analyzing the role of leadership of digital transformation in the strategic alliance of Iranian organizations and companies.Methodology: The research method was data base theory and the research was determined based on the type of development goal and of qualitative type.Findings: The results of the research showed that market competitiveness, digitalization and market intertwining form the central phenomenon of the research which is the leadership of digital transformation. Digital transformation leadership has been described in terms of leadership styles and leadership skills. The leadership role of digital transformation in strategic alliances is not unmediated And it is mediated by a set of contextual conditions as well as intervening conditions, and these factors affect the strategies that companies adopt.Conclusion: The results of the present study generally show that the leadership of digital transformation has a great impact on the strategic alliance of Iranian organizations and companies, and in this era, digital transformation is considered as a main factor for the growth and development of organizations. To achieve a competitive advantage and provide better services to customers, companies must respond to digital changes and new technologies. With this definition, it should be noted that the leadership role of digital transformation in strategic alliances between companies takes place through the effectiveness of various variables, and also companies follow various strategies in line with digital transformation and also create strategic alliances.