خلاصة:
این پژوهش با هدف بررسی تفاوت بین شبیهسازی بالا، متوسط و پایین و معرف بودن و معرف نبودن تمرینهای شبیهسازی در دو نوع کانون ارزیابی بعد محور و کانون ارزیابی وظیفه محور در توانمندسازی کارکنان در محیط کار انجام شد.پژوهش حاضر از نوع پژوهش های شبه آزمایشی بوده و شرکت کنندگان در پژوهش شامل 24 نفر از مدیران یک شرکت صنعتی بودند که به صورت نمونه هدفمند و با توجه به جدول مورفی و میورز (1999) انتخاب شدند. ابزارهای استفاده شده در پژوهش شامل تمرینهای شبیهسازی (ایفای نقش، بحث گروهی بدون رهبر، مطالعه موردی) و پرسشنامه توانمندسازی (اسپریتزر،1995) بود. داده ها توسط تحلیل واریانس یک راهه مورد تحلیل قرار گرفت. نتایج پژوهش حاضر نشان داد که در کانون ارزیابی بعدمحور، بین شبیهسازی بالا، متوسط و پایین تمرینهای شبیهسازی تفاوت وجود دارد و در کانون ارزیابی وظیفهمحور، بین معرف بودن و معرف نبودن تمرینهای شبیهسازی کانونهای ارزیابی تفاوت وجود دارد(05/0>P). بنابراین نتیجه گرفته میشود که شبیه سازی تمرینهای شبیهسازی در کانون ارزیابی بعدمحور و معرف بودن تمرینهای شبیهسازی در کانون ارزیابی وظیفهمحور اهمیت دارد. نتایج پژوهش حاضر در روند استخدام و ارتقا کارکنان از طریق کانون ارزیابی مفید خواهد بود.
The purpose of this study was to investigate the difference between high, moderate and low simulations, and the fidelity and not fidelity of simulation exercises in two types of dimension- based assessment center and task-based assessment center in employee's empowerment in the workplace.The current study was the quasi experimental research and participants in this study were 24 managers of industrial Company that who were selected through purposeful sample and according to Murphy & Myors's table. The instruments used in the study included the simulations exercises(Role play, Leaderless group discussion and Case study) and Empowerment Questionnaire (Speritzer,1995). Data was analyzed using the one way Anova.The results of this study showed that there is a difference between high, moderate and low simulation of simulation exercises in dimension-based assessment center and there is a difference between fidelity and not fidelity of simulation exercises in task- based assessment center(p