خلاصة:
هدف از انجام این مطالعه بررسی رابطه بین هوش تجاری و عملکرد استارت آپ هاست . هدف اولیه ی همه ی سازمان ها بقاست . برای تحقق این هدف و نیز اهداف بعدی، آن ها باید بتوانند از چالش های متعددی عبور کنند. استارت آپ ها عموما با چالش هایی نظیر محدودیت منابع و رقابت شدید مواجه هستند. برای عبور از این چالش ها و جذب سرمایه گذار، نیروی انسانی، مشتری و همچنین مدیریت بهینه ی منابع ، توجه به عملکرد یک امر ضروری برای آن ها محسوب میشود. هوش تجاری به استارت آپ ها این امکان را میدهد که با جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده ها تصمیمات بهتری بگیرند که میتواند به بهبود عملکرد آن ها منجر شود. هوش تجاری فرآیند جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده ها و استفاده از اطلاعات به دست آمده برای کمک به سازمان است و عملکرد توانایی دستیابی به اهداف به شیوه ای برتر از انتظار. در پایان مقاله به نمونه هایی در رابطه با تاثیر هوش تجاری بر عملکرد استارت آپ ها اشاره شده است .
The purpose of this study is to investigate the relationship between business intelligence and
startup performance. The primary goal of all organizations is survival. To achieve this goal and
the following goals, they must be able to overcome many challenges. Startups generally face
challenges such as limited resources and intense competition. In order to overcome these
challenges and attract investors, human resources, customers, as well as optimal management
of resources, paying attention to performance is considered essential for them. Business
intelligence allows startups to make better decisions by collecting and analyzing data that can
lead to improved performance. Business intelligence is the process of collecting and analyzing
data and using the information obtained to help the organization and performance achieve goals
in a way that is superior to expectations. At the end of the article, examples related to the impact
of business intelligence on the performance of startups are mentioned.