خلاصة:
سیستم مدیریت کیفیت یکی از نکات حیاتی برای حفظ و بقای سازمان است و امروزه سازمانهای موفق دارای نگرشی جامع به این سیستم هستند. در این بین. آسنادء مستندات و روشهای مختلفی مطرح است که به صورت مستقیم یا غیرمستقیم در رفتاره عملکرد و تجربه مشتری اثرگذار خواهد بود. یکی از این اسناد. طرح ریزی پیشاپیش کیفیت محصول است که در سازمانهای مختلف از جمله خدماتیء تولیدی یا پشتیبانی قابلیت اجرا دارد. این روش در واقع متشکل از چندین روش و اسناد مختلف است که با جاری سازی در سازمان» علاوه بر بهبود تولیدات و خدمات. قابلیت ایجاد احساس بهتری در فرایند مشتری و جذب مشتری وجود دارد. طرح ریزی پیشاپیش کیفیت محصول از جمله مواردی است که توسعه آن در سازمان حیاتی بوده و اهمیت در شناسایی تغیرات در مراحل اولیه. ارزیابی تغییرات اعمال شده در محصول و فرایند.تولید محصول باکیفیت در زمان و هزینه پایین را به همراه دارد. پژوهش حاضر در قالب یک مرور عمومی، آهمیت این روش کیفی را مورد بررسی قرار میدهد.