خلاصة:
هدف پژوهش حاضر, بررسی پیشایندها و پیامدهای تنفر از برند در بین مشترکین اپراتورهای تلفن همراه در شهر اصفهان میباشد. پژوهش از نظر هدف کاربردی و از لحاظ ماهیت و روش توصیفی - پیمایشی است. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه مشترکین اپراتورهای تلفن همراه در شهر اصفهان می باشد که تعداد ۳۲۰ نفر از آنها از طریق روش نمونه گیری غیرتصادفی در دسترس به عنوان نمونه انتخاب شدند. به منظور گردآوری اطلاعات از پرسشنامه و برای تجزیه و تحلیل داده ها از رویکرد مدل سازی معادلات ساختاری مبتنی بر روش حداقل مربعات جزئی(۳18-]/5۳18) استفاده شده است. نتایج حاصل از این پژوهش نشان داد که عدم رضایت مصرف کنندهء ناسازگاری نمادین» ناسازگاری ایدئولوژیک و شایعه تاثیر معناداری بر تنفر مشترکین از برند دارند. به علاوه» نتایج حاکی از آن بود که تنفر مشترکین از برند بر شکایت» تبلیغات دهان به دهان منفی و ارزش برند تاثیر معناداری دارد. نتایج این پژوهش می تواند به اپراتورهای تلفن همراه در جهت بهبود فعالیت های بازاریابی کمک شایان توجهی نماید.