خلاصة:
پژوهش حاضر به روش مروری کتابخانه ای اتجام شده است که هدف از آن بررسی نقش مهارت های اجتماعی و مهارت های زندگی
در سلامت روان دانش آموزان بود. بررسی ها نشان می دهد افراد در جوامع مختلف همواره در مسیر هنجار رشد روانی و اجتماعی
قرار نمی گیرند و به دلایل گوناگون تعداد زیادی از کودکان» نوجوانان و جوانان» توان دریافت محرک های بیرونی و ایجاد توازن بین
آثار این محرک ها و انگیزه های درونی خود را ندارند و بدین ترتیب رشد موزون و همه جانبه که هدف اصلی تعالی انسان به طور
کامل و حتی گاه به طور نسبی است محقق نمی شود. دراین میان هرچه جامعه پیچیده تر و ارتباط بین فردی و اجتماعی وسیع تر
گردد. تعارض های درونی و محیطی نیز سیر صعودی طی می کند و این همه به سرگشتگی و آشفتگی بیشتر فردی می انجامد و
اختلال های رفتاری ۰ روانی و عاطفی » اعتیاد به سیگار و مواد مخدرء پناه بردن به داروی اعصاب و .... محصول چنین فرایندی است.