خلاصة:
هنر وسیله ای برای ابراز احساسات و برقراری ارتباط با دیگران و مانند زبانی جهانی است. لذا می تواند نقشی پالایش دهنده ایفا کند
و ارتباط انسانی را ارتقا بخشد. در آثار هنری با پیام هاء تمثیل ها و اشارات روبرو می شویم و تخیلات هنری چون از اعماق ناخودآگاه
انسان منشاء می گیرند تمایلات. روحیات و محتویات درونی و گاه پنهان او را آشکار می کنند. پژوهش حاضر به روش مروری
کتابخانه ای انجام شده است که هدف از آن بررسی نقش هنر درمانی در کاهش اختلال رفتاری پرخاشگری دانش آموزان ابتدایی
بود. نتایج پژوهش نشان می دهد که هنر درمانی » یک رشته ترکیبی که عمدتا تحت تاثیر رشته های هنر و روانشناسی قرار دارد »
از فرایند خلاقیت ۰ قطعات هنری ایجاد شده در درمان و آثار هنری شخص ثالث برای کمک به افراد در درمان برای توسعه خودآگاهی
» کشف احساسات ۰ رفع تعارضات عاطفی حل نشده استفاده می کند » مهارت های اجتماعی را بهبود میبخشد و عزت نفس را بالا
میبرد.