خلاصة:
مشتری، ضامن بقای یک تجارت و سازمان است و حیات کسبوکار ما به وجود او وابسته است و حفظ مشتری، سختترین جزء توسعهی یک سازمان است. امروزه در دنیای کسبوکار که رقابت با سرعت در حال گسترش است، حفظ مشتری و مشتری مداری مهمترین مساله است. کوچکترین غفلت، منجر به نارضایتی مشتری، قطع ارتباط او با ما و جذب توسط رقیبان میشود. سازمانها و شرکتهایی که نیازهای مشتری، کیفیت محصول و ارائه خدمات را در اولویت قرار میدهند، در عرصه رقابت موفقتر هستند.. ابزار تحقیق پرسشنامه استاندارد در طیف لیکرت 5گزینه میباشد که میزان پایایی برای مولفههای مشتری مداری مقدار 0. 85و عملکرد فروش 0. 95 و همچنین برای فروش محوری 0. 79 به دست آمده و میزان آلفای کرونباخ به دست آمده نشان از پایایی مناسب ابزار داشته است و همچنین روایی ابزار توسط اساتید مورد نظر تایید گشته است، جامعه آماری تحقیق کلیه کارکنان شرکت دیجی کالا در شهر تهران میباشد، روش نمونهگیری در این تحقیق به صورت تصادفی ساده میباشد که با توجه استانداردهای فرمول کوکران تعداد 150 نفر به عنوان حجم نمونه در نظر گرفته شده است. نتایج تحقیق نشان دهنده آن است که مشتری مداری و فروش محوری بر عملکرد فروش تاثیر معناداری را داشته است.