خلاصة:
با پیشرفت مستمر ابتکار «کمربند و جاده» و همچنین تعمیق همکاری مابین کشورهای چین و نپال، تقاضای نپال برای آموزش چینی به سرعت در حال توسعه است. این مقاله ابتدا به بررسی و تحلیل سیاست های آموزش زبان خارجی در نپال پرداخته و سپس محیط آموزشی و وضعیت فعلی توسعه آموزش چینی در آن کشور می پردازد. بر این این یافته ها چالش ها و مشکلاتی را که آموزش و پرورش چینی در نپال با آن مواجه است را مطرح می کند. اولین مورد تغییرات مداوم در دولت و سیاست کشور نپال باعث تغییر در رویکردهای دانشگاه ها و مراکز آموزش زبان در آن کشور شده. دوم، کافی نبود آموزش معلمان محلی زبان چینی است. از این رهیافت نتیجه گرفته شده پروژههای ویژه چین برای کشورهای آسیای جنوبی مانند نپال باید فوراً افزایش یابد. مواد آموزشی محلی و سایر منابع آموزشی نسبتاً کم هستند. بر اساس تجزیه و تحلیل فوق، برای کمک به توسعه با کیفیت آموزش چینی در نپال این مقاله اقدامات متقابل و پیشنهادات مربوطه را در زمینه تقویت آموزش و آموزش معلمان، با تاکید بر آموزش استعدادهای چینی در نپال، گسترش بسترهای آموزشی چند منظوره و تسریع در توسعه مواد آموزشی بومی سازی شده ارائه می کند.
Abstract: With the continuous progress of the "Belt and Road" Initiative as well as the deepening of cooperation between China and Nepal, Nepal's demand for Chinese education is developing rapidly. This article first examines and analyzes foreign language education policies in Nepal, and then examines the educational environment and the current state of Chinese education development in that country. Therefore, these findings raise the challenges and problems that Chinese education is facing in Nepal. The first case is that the continuous changes in the government and politics of Nepal have caused a change in the approaches of universities and language education centers in that country. Second, there is insufficient training of local Chinese language teachers. From this approach, China's special projects for South Asian countries such as Nepal should be increased immediately. Local teaching materials and other educational resources are relatively scarce. Based on the above analysis, in order to contribute to the quality development of Chinese education in Nepal, this paper makes countermeasures and relevant suggestions in the field of strengthening education and teacher training, emphasizing the training of Chinese talents in Nepal, the expansion of multi-purpose educational platforms, and the acceleration of Develops localized educational materials.End: end