ملخص الجهاز:
"در قضیهی اداری لزوما تمام اطلاعات لازم و کلیهی جنبههای موضوع مورد نظر بیان نمیشوند و این کار به عهدهی بررسیکنندهی قضیه است که پیشبینیهای ممکن را انجام دهد و کمبودهای اطلاعات خود را برای تصمیمگیری رفع نماید.
در مدیریت یافتن راه حل مطلوب و طرز ارائه و قابل قبول ساختن راه حل دارای اهمیت بسیار هستند و قضیهی اداری وقتی در گروههای کوچک مطرح و تجزیه و تحلیل میشود،مهارت ارائهی نظر و قبولاندن آن به سایرین را در فرد ایجاد میکند.
مدیر در دنیای واقعی سازمان هم همواره تمامی اطلاعات را برای تصمیمگیری در اختیار ندارد و برای کسی که مهارت مدیریت را به وسیلهی قضایای اداری کسب میکند وجه به این نکته حائز اهمیت فراوان است.
هدف تنظیمکنندهی قضیه از بیان اطلاعات به صورته غیر مستقیم آنست که بررسیکننده را در موقعیت واقعی مدیری قرار دهد که تمامی اطلاعات به طور صریح و روشن در اختیار او نیست و برای حل مشکلات باید بکوشد تا از نشانهها و آثاری که در سازمان قابل مشاهدهاند مطالبی را استنباط کرده و تصمیمگیری کند.
یا در قضیهای که دو فرد به عنوان رئیس و مرئوس در مقابل هم قرار گرفتهاند و در مورد مسالهی غیبت و موجه و غیر موجه بودن آن بحث میکنند،نظرات متضاد آنها را آنطور که ابراز شده نمیتوان پذیرفت بلکه باید با توجه به شواهد دیگر از این اطلاعات استفاده کرد."