ملخص الجهاز:
"فعالیتهای مکمل ثانویه شامل فعالیتهایی است که به زنده نگه داشتن مفاهیم و کمک به بچهها برای نقل اطلاعات جدید از مفاهیم آموخته شده است و علاقهء معلم به علمآموزی،که به حفظ کنجکاوی کودکان میانجامد و حمایت خانواده،که استفاده از مهارتها و آگاهیهای والدین در آموزش علوم است.
بدونشک،این کار،که مستلزم مشارکت کل گروه در هر فعالیت علمی است که معلم ارائه میکند،باعث میشود هدف تشویق بچهها به تصمیمگیری خودبهخودی،که باعث رشد آنها میشود،کماثر شود.
ممکن است بگوییم:«پس وقتی که یک فنجان برف ذوب شود،آب کمی برجای میگذارد، درست است؟این همان چیزی نیست که شما مشاهده کردهاید؟» این شیوهء سؤال،نیاز بچهها را برای اینکه خود پاسخها را کشف کنند، کاهش میدهد یا به آنها میگوید که کاوش اصلی باید همان چیزی باشد که معلم میگوید.
بدین ترتیب،او با شادمانی نتیجه میگیرد «حالا میتوانم یک تخممرغ برویانم!»او چنان اطلاعات کمی دربارهء تخم مرغها دارد که نمیداند این رویش فقط روی پوست تخممرغ صورت گرفته است و تخم پرندگان تنها در صورتی که در اختیار پرندهء ماده باشد،مراحل رشد را طی میکند.
«اسکات»که نمیتوانست برای مراقبت از گلدانهای کلاس بر مهارتهای عضلانی خود مسلط باشد و از یک ظرف آب برای آبیاری آنها استفاده کند،درعوض،با یک تکه اسفنج تمیز که آن را داخل ظرف آب فرو میبرد و روی گیاهان میفشرد،این کار را انجام داد.
» درس گرفتن از اشتباهات خود بسیاری از مواد و فعالیتهای این متن،به منزلهء نتایج آزمون و خطاهایی که کودکان با منطق ذهن جوان خود با آنها مواجه شدهاند، مورد تجدیدنظر قرار گرفته است."