ملخص الجهاز:
6-میان شهرهای مختلف کشور از جهت خدمات و آبادانیهای شهری مقایسه و همچشمی صورت خواهد گرفت و چون این همچشمی در حقیقت مقایسهای از کوششهای خود مردم است،و نه کمک دولت،نناگزیر به خردهگیری از خود خواهند پرداخت و بیآنکه بتوانند برای سستیهای موجود دستاویز دولتی پیدا کنند به اصلاح کار خویش روی خواهند آورد.
دعوت از مشاوران توسط سازمانها دلائل گوناگونی دارد که بعضی از آنها عبارتند از: الف)سازمان بعضی از تخصصهای فنی ویژه را در اختیار ندارد(این امر کاملا رایج است زیرا سازمانها نیروی کار خود را مطابق با نیازهای دائمی شکل میدهند و متخصصین را تنا در هنگام نیاز بکار میگیرند).
ج)برای غلبه بر بنبست ناشی از دستهبندیهای متقابل،که مشاور ضرورتا بهعنوان داور عمل میکند،و یا دستیابی به یک راهحل بیطرفانه در یک مسئله معین در هرحال،فارغ از علت حضور مشاور،هدف نهایی بایستی مشارکت در بهبود عملکرد سازمانی باشد و در نتیجه واضح است که مشاور باید عمیقا خود را با فرهنگ و مکانیسم سازمان درگیر کند و آماده باشد که نقش «مداخلهگر»را اتخاذ کند.
البته گاهی از اوقات یک جدول 1-سهم بخشهای مختلف بازار مشاوره مدیریت در سال 1992 (به تصویر صفحه مراجعه شود) (به تصویر صفحه مراجعه شود) راه میانه وجود دارد و آن این است که دو طرف در مورد کار مشترک مرحلهبندی شده،که اولین مرحله آن تعریف مسئله(و یا امکانات)است، توافق میکنند.
جدول 3-توضیح نقش و وظایف مشاور بر روی یک پیوستار دستوری-غیردستوری (به تصویر صفحه مراجعه شود) عوامل را درنظر گرفته باشد زیرا اثربخشی پیشنهادات تا حدود زیادی به این امر بستگی دارد که اعضای اصلی سازمان آنها را معقول،قابل قبول،و بالاتر از همه قابلاجرا بیابند.