او به تجزیه و تحلیل سخنرانیهای 43 نفر از رهبران برجسته جهان تجارت و معرفی و تفسیر استعارههای مورد استفاده آنها میپردازد.
او درمییابد که شش استعاره بیش از سایر استعارهها مورد استفاده این 43 نفر قرار گرفته است:سفر، ماشین،ارگانیسم،جنگ،بازی و جامعه.
در بخش دوم کتاب،نویسنده بعد از بررسی استعاره و نقش آن،به بررسی مقاصد رهبران و نحوه نمایش و ارائه آن میپردازد و نشان میدهد که رهبران جهان تجارت چگونه با بیان مقاصد خود،بین تشکیلات و جامعه ارتباط برقرار میکنند.
در این بخش،با بهرهگیری از سخنرانیهای همان 43 نفر،سه مقصود عمده در آنها مییابد:ثروتآفرینی-تولید کالا و ارائه خدمات-احداث و تاسیس موسسات و نهادها.
از سال 1905 تا 1945، تولید مقصود اصلی 78%این رهبران بود.
و از سال 1945 تا 1975،از هر سه نفر،دو نفر مقصود خود را احداث و تاسیس موسسات و نهادها اعلام کرده بودند.