ملخص الجهاز:
(به تصویر صفحه مراجعه شود) زیمنس تغییر ساختار سازمانی برای قرن بیستویکم زمینهسازی برای کسبوکار جهانی کسبوکار بینالمللی،در پی تغییرات سریع تکنولوژی و سمتگیری فعالیتهای تجاری به سوی بازار جهانی،در حال تغییر است.
میگوید:«بنگاههای تجاری برای موفقیت در قرن بیستویکم باید ساختاری قابل انعطاف،یا سطوح سازمانی کمتر و واحدهای دارای مدیریت مستقل،که بازار و موقعیت رقابتی مشخص داشته باشند،ایجاد کنند.
سطح دوم:مدیرت گروه یا بخش (DIVISION) ،که وظیفه تعریف سیاست کسب و کار و تقویت و افزایش توان و کارآیی مجموعه شرکت (SYNERGY) ،را به عهده دارد.
از آنجا که در حال حاضر،هر گروه مسئولیت کامل همه چیز-از طراحی تا خدمات مشتریان- را خود را به عهده دارد،شرکت«زیمنس»ناگزیر سیستم بازاریابی خود را نیز تغییر داده است.
تغییر ساختار رهبری در ساختار رهبری شرکت نیز تغییرات قابل ملاحظهای ایجاد شده است.
*ارزشیابی فعالیتهای تجاری استراتژیک براساس اولویت و بکارگیری قابلیتها و امکانات موجود برای تقویت موقعیت رقابتی شرکت.