ملخص الجهاز:
"علیرغم پیشرفتهای وسیع در تولید تکنیکی، ضبط صداهای افراد،هسته اصلی بخش صوتی انیمیشن است«کارلوس ساتالانگو»مسئول میکس دیالوگ میگوید:«بخش انسانی این فیلمها صدای افراد است،صداهایی که مردم آنها را باور دارند».
این یکی از مشکلترین مسایل برای ساتالانگو است،چون وقتی شما با ستارهها کار میکنید هرجلسه ضبط صدا متفاوت از دیگری است.
اول یک طرح اولیه از فیلمنامه نوشته میشود، کارگردانها و تهیهکنندهها آن را به هنرپیشهها میدهند-که البته لزوما ممکن است صداپیشه نهایی نباشند-تا همه آن دیالوگها را ضبط کنند و بتوانند آنها را خارج از صفحه کاغذ بشنوند.
این گروه که صدا را ضبط میکنند اجازه میدهند که هنرپیشهها چند شیوه کار را اجرا کنند تا به زمانبندی کمیک که لازمه داستان است،دست پیدا کنند.
این امکانات توانایی دارد که صدای چندین نفر را در یک زمان ضبزط کند،اما هنوز کار کاملا ایزوله انجام میشود چون آنها اتاقهای ایزوله متعددی دارند.
مرحله بعد براساس خواندن کلمات پیش میرود،یعنی هرلغت دیالوژ فریم به فریم به شیوه تلفظ از روی نوار پیاده میشود، بعد محاسبه میشود که چند صفحه(چه مقدار طراحی)لازم است تا کار هنرمند انیمیت شود.
در انیمیشن به طور معمول 5 یا 6 حالت از پیش تعیین شده برای دهان وجود دارد بعضی وقتها انیماتورها جزییات بیشتری در طراحی اعمال میکنند.
بورکوز برای کمپانیهای بزرگ انیمیشن مثل دریم ورکس و دیزنی کار کرده است و مدیریت و تدوینگری صدا را در کارهای مهمی مثل باب اسفنجی و تام و جری را برعهده داشته است.
با این وجود که میکس نهایی یک فیلم انیمیشن بلند ممکن است هفتهها وقت لازم داشته باشد،میکس یک برنامه تلویزیونی تنها یک روز وقت لازم دارد."