ملخص الجهاز:
"1-آیا مخاطبانی که قصد داریم،روابط خوبی با آنها برقرار کنیم،شناسایی کردهایم؟ 2-چگونه روشهای روابط عمومی به طرحهای بازاریابی درازمدت مرتبط میشود؟ 3-چه تغییرات تجاری باید پیشبینی شود که مستلزم نیاز به حمایت روابط عمومی خواهد بود؟ 4-آیا ماهیت تجارت فردا بر رهیافتهای روابط عمومی ما تأثیر خواهد گذاشت تا از آن طریق بتوانیم محیطی را برای توسعهء سازمان ایجاد کنیم؟ 5-آیا این بدان معنی است که روابط عمومی مورداستفاده به ما کمک خواهد کرد که سازمان را به سوی محصولات جدید، خدمات و یا واحدهای جغرافیایی جدید در بازار هدایت کنیم؟ 6-چگونه باید انتظار داشته باشیم که فعالیتهای رقابتی توسعه،بویژه در بخش ارتباطات گسترش یابند؟ 7-برای نظارت ارتباطات رقابتی چه گامهایی باید برداشت تا آنکه برنامه بتواند بر اثر ضرورت تعدیل یابد؟ 8-تا چه اندازهای تلاشمان برحسب معرفی تکنولوژی نوین،مفاهیم تولید جدید و یا تنوع سازمانی،باید آموزشی باشد؟ 9-آیا نیازی برای فعالیت ارتباطاتی موازی در سازمان وجود دارد تا بدان وسیله تغییرات در موقعیت شرکت در بازار فروش یا در میان مخاطبان خارجی باهم متناسب شوند؟ 10-آیا سیاستی در مورد تصمیمهای اتخاذ شده بر روی قیمتها وجود دارد که موضعگیریهای روابط عمومی و تبلیغات بازرگانی را در مورد ارزش و کیفیت محصولات تأیید کند؟ 11-چه حمایت ویژهای برای نیروی فروش از سوی ارتباطات موردنیاز است؟ به عنوان مثال تبلیغات منطقهای یا رهبری فروش؟ 12-چه تکنیکهای تبلیغاتی دیگری باید به کار گرفته شود تا بتواند با تلاشهای روابط عمومی هماهنگی ایجاد کند؟ 13-آیا تصمیماتی در مورد رسانه تبلیغاتی برای نشان دادن آن حیطههایی که نیاز است در آنجا روابط عمومی به شکل تکمیل کننده عمل کند و یا به تلاشهای تبلیغاتی تحکیم بخشد،گرفته شده است؟ 14-چه چیزی احتمالا در تعیین زمان مبارزه در ارتباط با سایر تلاشهای حمایتی تبلیغ فروش مؤثر میباشد؟ 15-بودجه چگونه کنترل شده و به سایر عناصر در مبارزه وسیعتر مرتبط شود؟ 16-آیا برای حمایت فروش یا اهداف بازاریابی و تبلیغ فروش،باید فعالیتهای روابط عمومی ویژهای از قبیل کنفرانس معاملهگران یا رقابتهای تجاری توسعه یابند؟ 17-آیا به شیوههای جداسازی دستآوردهای روابط عمومی،تبلیغات بازرگانی و تبلیغ فروش باید توجهی مبذول داریم تا اینکه هزینهء کارایی هریک قابل ارزیابی باشد؟ 18-آیا همهء اعضای فروش،بازاریابی و مدیریت تبلیغات این فرصت را دارند که در عرصهء روابط عمومی ایدهها و پیشنهادهایشان را ارائه کنند؟ 19-آیا طرح تبلیغ نهایی باید در میان همهء این مدیران برای موافقت و تأیید چرخانده شود؟ 20-آیا نسبت به آن حیطههایی که روابط عمومی و تبلیغات بازرگانی ممکن است هم پوشی داشته باشند،باید توجه ویژه مبذول داشت یا نیاز است که بطور بسیار نزدیکی بین آنها هماهنگی ایجاد شود."