خلاصة:
مقالهء حاضر،به بررسی میزان رضایت دانشآموزان مقطع متوسطه ناشنوا از کتابخانههای عمومی شهر اصفهان با توجه به امکانات،منابع اطلاعاتی موجود،شیوههای ارائه خدمات و رفتار کارکنان میپردازد.روش پژوهش،توصیفی و از نوع پیمایشی است.ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه است که به منظور سنجش روایی از روش روایی صوری استفاده شد. پایایی پرسشنامه با استفاده از ضریب پایایی آلفبای کرونباخ محاسبه گردید که مقدار آلفا برابر 98 درصد بدست آمد.جامعهء آماری دانشآموزان مقطع متوسطه ناشنوای شهر اصفهان 651 نفر بود که تعداد 35 دانشآموز معادل 43 درصد دانشآموزان مقطع متوسطه ناشنوا از خدمات کتابخانههای عمومی شهر اصفهان استفاده میکردند.دادهها در سطح آمار توصیفی و استنباطی تجزیه و تحلیل شد و از فراوانی،درصد،میانگین،جدول،نمودار،و آزمونهای t و f استفاده گردید.براساس یافتهها، 29/5 درصد دانشآموزان کمتر از 2 سال عضو کتابخانه عمومی هستند،دفعات مراجعهء 77/4 درصد دانشآموزان به کتابخانه عمومی در طول هفته به میزان یکبار بوده است.میزان رضایت 77/3 درصد دانشآموزان از راهنمای استفاده از خدمات کم بوده است.14/5 درصد از پاسخگویان از «رفتار کتابدار»و 74/2 درصد آنها از«زمان صرفشده توسط کتابدار»و«کمک کتابدار دریافتن منابع مورد نیاز»رضایت دارند.همچنین بین میزان رضایت دانشآموزان دختر و پسر متوسطه ناشنوا از کتابدار و کمیت و کیفیت امکانات فیزیکی و رفاهی کتابخانه تفاوت معناداری وجود ندارد. براساس یافتهها،بررسی نارضایتی دانشآموزان مقطع متوسطه ناشنوا،ضروری است که حمایت مسوولان بخشهای فرهنگی شهرداری و اداره کل آموزش و پرورش و مدیران نسبت به اهمیت کتابخانههای عمومی جلب شود.
ملخص الجهاز:
"تاریخ دریافت:7831/8/11؛تاریخ پذیرش:7831/11/3چکیده:مقالهء حاضر،به بررسی میزان رضایت دانشآموزان مقطع متوسطه ناشنوا از
تعداد 35 دانشآموز معادل 43 درصد دانشآموزان مقطع متوسطه ناشنوا از خدمات کتابخانههای
دانشآموزان به کتابخانه عمومی در طول هفته به میزان یکبار بوده است.
همچنین بین میزان رضایت دانشآموزان دختر و پسر متوسطه ناشنوا
از میان روشهای ارزیابی خدمات کتابخانهها،بررسی میزان رضایت مراجعان است که
1. تعیین میزان رضایت دانشآموزان مقطع متوسطه ناشنوا از خدمات کتابخانههای
3. ارائه پیشنهادهایی به منظور بهبود کیفیت خدمات کتابخانههای عمومی شهر اصفهان به
1. سابقه عضویت دانشآموزان مقطع متوسطه ناشنوا در کتابخانههای عمومی شهر
میزان رضایت دانشآموزان مقطع متوسطه ناشنوا از راهنمای استفاده از خدمات و
4. میزان رضایت دانشآموزان مقطع متوسطه ناشنوا از خدمات منابع انسانی کتابخانه چه
مقطع متوسطهء ناشنوا از کتابخانههای عمومی شهر اصفهان دربارهء خدمات کتابخانه(براساس
جامعه آماری در این پژوهش عبارت از دانشآموزان عضو کتابخانههای عمومی شهر
شهر اصفهان فقط 35 دانشآموز معادل 43 درصد عضو کتابخانه عمومی بوده که نشان از
با توجه به میزان استفادهء 54/3 درصد دانشآموزان ناشنوا به کتابخانههای عمومی وابسته به
با توجه به عدم رضایت 77/3 درصد پاسخگویان از راهنمای استفاده از خدمات و امکانات
کتابدار و کمیت و کیفیت امکانات فیزیکی و رفاهی کتابخانه تفاوت معناداری وجود نداشت، همچنین با توجه به آنکه بین رضایت این دانشآموزان در رشتههای خیاطی،درودگری،و
خدمات کتابخانههای عمومی شهر اصفهان هیچگونه تأثیری نداشته است.
خدمات کتابخانههای عمومی شهر اصفهان به دانشآموزان ناشنوا ارائه میشود:
بررسی میزان رضایت دانشجویان از خدمات کتابخانههای دانشگاه آزاد
بررسی میزان رضایت دانشآموزان مقطع متوسطه ناشنوا از"