ملخص الجهاز:
"کتاب کودک استثنایی در کلاس عادی با توجه به اقدامات فراگیر جهانی برای یکپارچهسازی آموزشی و به عنوان«راهنمای آموزش مربیان»تهیه شده است.
نگارنده در این کتاب با اشاره به مسایلی کلی در خصوص ایجاد یک محیط آموزشی مناسب و ضرورت شناخت والدین کودکان استثنایی و مشارکت همه آنها در امر آموزش فرزندانشان،به معرفی برخی از انواع ناتوانیها در زمینههای مختلف جسمی،ذهنی،روانی، عاطفی و اختلالات ویژه یادگیری در کودکان پرداخته و ضمن طرح مختصری از تاریخچه و ویژگیهای اختلالات مذکور،راهبردهای آموزشی در کمک به مربیان به منظور پیشبرد امر آموزش هریک از این گروهها را ارایه مینماید.
کتاب حاضر از جمله جدیدترین کتابهایی است که در زمینههای کودکان دارای نیازهای ویژه و در سال 1997 نوشته شده است.
این کتاب میتواند به عنوان مرجعی برای همه دستاندرکاران امر آموزش و پرورش،خصوصا آموزگاران دوره ابتدایی،مربیان آموزش ویژه،مشاورین مدارس،دانشجویان و حتی والدین کودکان استثنایی مورد بهرهبرداری قرار گیرد."