ملخص الجهاز:
"3-مدیران علاقهمند و مقتدر،با برگزاری نشستها و سمینارها به همکاران خود توضیح خواهند داد که به چه دلیل ایجاد تغییرات و دگرگونیهایی در کار،لازم و ضروری است و چرا این تغییرات همهگیر است و چرا باید همه در آن مشارکت داشته باشند؟ برای موفقیت در کار،باید به تعداد کافی از افراد مؤسسه را،با اصول سیزدهگانه و همچنین بیماریها و موانع مدیریت،که در فصل سوم توضیح داده میشود،آشنا ساخت؛در غیر این صورت مدیریت بدون کمک و یار و یاور خواهد بود و در مسیر کارها و گرداب بحران مدیریت و تولید امروز تنها خواهد ماند.
هریک از مراحل چرخهء شیوهارت ممکن است که برای دستیابی به نتایج بهتر،و جلوگیری از اشتباهات و خطاها،نیازمند آمارهای علمی منظم باشد که این آمارها باعث میشود تا کار به صورت اقتصادی،با سرعت مطلوب انجام گیرد و از خطاهای احتمال در مورد اندازهگیری نتایج جلوگیری به عمل آید.
*ج-اگر تأمینکنندگان شما،کارشان را انجام ندهند برای شما چه اتفاقی خواهد افتاد؟ *د-آیا شما استانداردی برای کارآیی دارید؟ *هـ-اشتباهات تأمینکنندگان شما چه اثری روی کار شما دارد؟ *و-تأمینکنندگان شما،چگونه آگاه میشوند که شما از خدمات و کالاهای تهیه شده توسط آنان راضی نیستید و نیازهای شما را برآورده نمیکند؟آیا شما به آنها در این رابطه کار میکنید؟آیا شما به تعهدات خود نسبت به آنها عمل میکنید؟ اوضاع و شرایط تغییر میکنند.
یا یک تخته که با تختههای دیگر متحد الشکل یا همرنگ نباشد،باید قبل از استفاده آن را تراشید و رنگ زد که این کار،مستلزم اتلاف وقت است یا باید ریسک کرد و آن را به همان صورت در محصول به کار برد که ممکن است محصول به دست آمده ضایع اعلام شود."