ملخص الجهاز:
"گسترش فرهنگ استفاده از رایانه و اینترنت بین اقشار مردم و بیمهگذاران،گسترش فرهنگ تجارت الکترونیکی و افزایش آگاهی مردم دربارهء فوائد تجارت الکترونیکی،ایجاد بستر مخابراتی مناسب،ایجاد اطلاعات جامع و یکپارچه مربوط به جمعیت و ایجاد کد واحد جمعیت کشور،بهبود زیرساخت شرکتهای بیمه جهت بکارگیری بیمه الکترونیکی،اصلاح قوانین تجاری و نظارت و پیگیری مسئولین ذیربط در این زمینه، تدوین قوانین حقوقی خاص شرکتهای بیمه خصوصا درزمینه امضاءهای الکترونیکی، انعقاد قراردادها و انجام معاملات الکترونیکی بیمه و خصوصیسازی شرکتهای بیمه در ابعاد زمینهای و تدوین سیاستها،خطمشیها و برنامههای مقتضی در زمینه بیمه،توسط بیمه مرکزی ایران با مشارکت شرکتهای بیمه،همکاری و هماهنگی شرکتهای بیمه با بیمه مرکزی ایران در تدوین استانداردهای مناسب در زمینه بیمه،تعریف اطلاعات اساسی مشترک شرکتهای بیمه به شکل استاندارد و همگون،ارائه برنامههای آموزشی به نیروهای انسانی در زمینه رایانه،اینترنت و بیمه الکترونیکی،بازنگری نرخها و دستور العملهای بیمه،استفاده شرکتهای بیمه از اینترت در انجام امور بیمهای،کمک شرکتهای بیمه به نمایندگیهایشان در استفاده از اینترنت و ترغیب آنان به پذیرش این امر،اطلاعرسانی عمومی و انجام تبلیغات لازم برای مشتریان فعلی و بالقوه بیمه الکترونیکی،بازنگری کلی در ساختار روابط در صنعت بیمه جهت استقرار تجارت الکترونیکی در کشور در بعد ساختاری و شرکتهای بیمه باید واقعبین باشند و با در نظرگرفتن ظرفیتها و تواناییهای لازم مبادرت به تجارت الکترونیکی نمایند.
اقدامات دیگری که شرکتهای بیمه در این راه انجام دادند عبارت بودند از: 1-ایجاد استانداردی مشترک برای انجام امور بیمهای از طریق اینترنت 2-سرمایهگذاری بر روی بازاریابی 3-بکارگیری تکنولوژی اطلاعات (IT) بین بیمهگران،نمایندگان،بروکرها،مدیران ریسک و مشتریان 4-کوشش در جهت غلبه بر مسائل مربوط به پیچیدگی محصول و تنوع محیطهای نظارتی و توافق با نمایندگان و بروکرها در حوزهء تجارت الکترونیکی در بیمه تفاوت بین روابط بنگاه با بنگاه6و بنگاه با مشتری7روشن نیست."