"مثلا،هماکنون بسیاری از بنگاهها میدانند که اجرای فنآوریهای مدیریت ارتباط با مشتری ( CRM )بدون دانشی که حمایتگران باشد،تنها باعث چرا سیستمهای معاملات و تجارت تعاملی در کنار هم وجود دارند؟ چگونه میتوان از آنها برای بهبود بهرهوری در کل زنجیرهء عرضه و تقاضا استفاده کرد؟ چگونه روشهای کاری بهعنوان نتیجه و ماحصل این فنآوریها تغییر میکنند؟ (به تصویر صفحه مراجعه شود) ایجاد حجم انبوهی از اطلاعات میشود بدون اینکه این اطلاعات مزایایی تأثیرگذار را به دنبال باشند.
البته، از آنجا که نقاط ورودی و علل تجارت تعاملی اغلب مجزا از یکدیگر هستند،بسیاری از سازمانها نمیتوانند از مزایای این استراتژی یکپارچگی بهرهمند شون با این وجود،استفاده از تجارت تعاملی برای حمایت از فرآیندهای تدارکات و پشتیبانی اغلب باعث ایجاد فرصتهایی جهت توسعهء کارآیی روابط کسب و کار،قطع هزینهها و توقف فرآیندهای غیرضروری میگردد در طول زمان،میتوان اثربخشی روابط کسب و کار را به راحتی سنجید سیستم معاملات طی چندسال گذشته،استفاده از اینترنت بهعنوان مبنای برای ابزار معاملات توسعه و گسترش یافته است ابزار معاملات شامل محیطهای پویندهء بازار،حراجها و کاتالوگهای الکترونیکی است."