ملخص الجهاز:
"تصویرسازی بنسون و آن جنس تصویرگری که وی معرف آن سات به لایههای رویی و اولیه داستان با متن پایبند است،اما (به تصویر صفحه مراجعه شود) اثر پژمان رحیمیزاده تصویرگران ایرانی بیشتر به دنبال بازنمایی جان مایه یا لایههای نهفتهتر داستان هستند.
علی هاشمی شهرکی:داستان سیمرغ عطار از داستانهای کهن و عرفانی ایران است،و اولین نکتهای که برای شخص من مهم بود بازنمایی فضای معنوی-عرفانی داستان بود؛یعنی به تصویر کشیدن تحول تدریجی پرندگان که شخصیتهای اصلی و نمادین این داستان هستند.
آیا یک تصویرگر غربی گزینه خوبی برای سرپرستی (به تصویر صفحه مراجعه شود) پاتریک بنسون ورک شاپی با موضوع داستانهای شرقی و عرفانی است؟ مانلی منوچهری:به نظر من درک ما و ارتباط ما با این موضوعات،مسلما بیشتر از یک تصویرگر غربی است،و البته بستگی به یمزان شناخت آن شخص نسبت به عرفان شرق دارد.
فاطمه رادپور:او ابتدا به معرفی ادبیات و تصویرگری کشورش (به تصویر صفحه مراجعه شود) اثر پاتریک بنسون برای موضوع سیمرغ عطار پرداخت و آثار خودش را به نمایش گذاشت و درباره ارتباط تصویر و ناشر در انگلیس صحبت کرد.
مانلی منوچهری:به نظر میرسید تنوع نگاه تصویرگران به یک موضوع واحد و همچنین تفاوت بسیار شیوه کار تصویرگران با روش خودش برای او جالب توجه بود و بیشترین انتقادش در رابطه با عدم هماهنگی ایم متن عرفانی با بعضی از تصاویر بود.
نکته خاصی درباره این ورک شاپها در نظر دارید؟ مانلی منوچهری:حضور استادی مانند بنسون و شنیدن تجربیات او و دیدن آثار و شیوه کارش فوق العاده بود،چون بسیار متفاوت با شیوهای است که ما در ایران به کار میگیریم."