ملخص الجهاز:
"اگر افراد پیش از آسیب مغزی مواردی مانند نقص توجه،سردردهای میگرنی یا مشکلات خواب را از خود نشان داده بودند، ممکن است مشکل آنها بعد از آسیب بهطور قابل ملاحظهای تشدید شود.
همچنین لازم نیست که حتما به سر شما ضربهای وارد شود تا دچار آسیب مغزی شوید(هنگامی که در اثر یک تصادف،سر و گردن مانند حرکت شلاق دچار تکان شدید میشوند نیز احتمال وقوع آسیب مغزی وجود دارد).
در طول سالهای گذشته مدارک بالینی قابلملاحظهای در مورد مؤثر بودن آموزش نوروفیدبک بهعنوان یک روش جدید در بهبود بخشی علایم آسیب مغزی به دست آمده است.
مشکلاتی که مانند در خودماندگی مرتبط با ناتوانیهای تحولی هستند،دارای پایهی نورولوژیکی و مغزی هستند و والدین در مبتلا شدن فرزندانشان به این اختلال مقصر نیستند؛در خود ماندگی،از سن سه سالگی میتواند تشخیص داده شود؛شیوع این اختلال در پسران،چهار برابر دختران است؛در امریکا،از هر 661 کودک،یکی مبتلا به اختلال در خود ماندگی است.
روند تشخیص اوتیسم بهطور معمول روند شناخت اختلالات طیف در خودماندگی به صورت زیر است: 1)والدین متوجه تفاوت کودک خود با کودکان دیگر و حضور ویژگیهای خاص در او میشوند.
باتوجه به اینکه پژوهشهای مختلف،به مشکلات ساختاری و کارکردی سیاری در مغز کودکان مبتلا به اختلالات طیف در خودماندگی اشاره کردهاند،به کار بستن درمانهایی که بتواند به صورت مستقیم کارکرد مغز را آماج خود قرار دهد،منطقی و مفید به نظر میرسد.
نوروفیدبک، یکی از جدیدترین شیوههایی است که در تلاش به منظور بهبود علایم کودکان مبتلا به اختلالات طیف در خود ماندگی،به کار گرفته شده و نتایج امیدوار کنندهای از آن به دست آمده است."