ملخص الجهاز:
"بسیاری از روانشناسان که هوش را مطالعه میکنند برای مجموعه تواناییهای کودک در پردازش اطلاعات به نحو کارا،به یاد آوردن دانش بهطور سریع و حل دقیق مسایل صرف نظر از مسالهای که کودک با آن سروکار دارد تکواژهای(مثل هوش)به کار میبرند.
این موضوع که آیا توانایی هوش خصوصیتی کلی است که تکالیفو وضعیتهای زیادی را در بر گیرد و یا اینکه هر توانایی شناختی باید جداگانه مورد بررسی قرار گیرد سالهاست که موضوع تحقیق روانشناسان بوده است.
در آزمایش دوم،رنگ و گرما به پرواز،جهت میداد؛به این ترتیب که روشن کردن نور آبی و گرما همیشه زمانی رخ میداد که مگس به سمت راست پرواز میکرد؛ بنابراین،شبیه روشهای اسکینر،فرصتی برای مگسها وجود داشت تا به شیوهای خاص رفتار کنند؛چرخیدن به سمت چپ موجب اجتناب از محرک آزارنده میشد.
اینکه آیا مکانیسم یادگیری مولکولی مشابهی که توسط این محققان در مگسها کشف شده،در پستانداران و حتی در انسان نیز وجود دارد یا نه،هنوز نامشخص است و برای دریافت این موضوع نیاز به تحقیقات مشابهی در موشها دارد."