ملخص الجهاز:
"(به تصویر صفحه مراجعه شود) تام استوپارد،نویسنده درخشان نیم قرن آثار نمایشی نوشته:ژان لویی پریه ترجمه:خسرو سمیعی دربان عمارتی باشکوه که در کنار پیچ و خم رودخانه تایمز قرار دارد از کسی که میخواهد با نویسندهای که به تازگی لقب«سر»گرفته و جزو نجبا گشته است ملاقات کند میپرسد:«با سر تام قرار ملاقات دارید؟»تام استوپارد در بالای برجی در این ساختمان در آپارتمانی دوبلکس زندگی میکند.
اگر کسی از مسئولیتپذیریهایش سخن بگوید، چیزی که در(موسیقی رفتار را ملایم میکند)دیده میشود(نوشتهای که در آن موسیقی و حقوق بشر ترکیب میشوند)،یا در(مربع ساختن دایره) نمایشی درباره لهستان دوران همبستگی،مخالف میکند: مسئولیتپذیری نیست،مشارکت است.
زیر ضد سیستمی کاملا انگلیسی،سیستم واقعی استوپارد مشاهده میشود،وگرنه چگونه میتوان این میل شدید روبهرو شدن با چیزی را که ممکن است یقین به نظر بیاید و بعد نابود ساختنش را در آتشبازی بزرگ توجیه کرد،چیزی که به خصوص در آرکادیا هم مشاهده میشود؟دقت وسواسگونه ریتم جملات،پرداختن صحنهها،تعیین جای هنرپیشگان،از همه این چیزها نمایش به وجود میآید و نه چیز دیگر."