خلاصة:
طبق نظر متخصصان از هر 166 تولد ، یک نفر دچار درخودماندگی است. با توجه به آمار بالا، متخصصان گامهای جدیدی در این زمینه برداشتهاند و در ایران نیز اخیرا آموزش و پرورش استثنایی متولی آموزش این افراد شده و خوشبختانه توجه ویژهای به وضعیتآموزش و درمان این دانشآموزان شده است. یکی از درمانهای خاص در مورد این افراد کاردرمانی است. کاردرمانی ، درمان ماهرانهای است که به افراد کمک میکند تا در همهی جنبههای زندگی خود به استقلال برسند. از آنجایی که افراد درخودمانده کمبودهای اساسی در مهارتهای شخصی و اجتماعی مورد نیاز برای یک زندگی مستقل دارند، امروزه کاردرمانگران شیوه هایی را برای رفع این نیازها به کار می برند. نکتهی مهم دیگر در مورد درمان و آموزش این دانش آموزان، توجه به خانوادهی دانش آموز است که امروزه از مباحث مهم روز دنیاست و خانوادهی دانش آموز به عنوان عضو مؤثر گروه درمان محسوب می شود. از آن جایی که دانش آموز بیشترین وقت خود را در خانواده و در کنار افراد خانواده می گذراند، منطقی است که اولیا و نیازهای آنان مورد توجه ویژه قرار گیرد.
ملخص الجهاز:
"با در نظر گرفتن این حقیقت که اختلالهای زیادی وجود دارند که ممکن است با نشانههای افسردگی ظاهر شوند و اختلال افسردگی با علایم مختلفی بروز میکند، طرح یک ارزیابی کامل و جامع قبل از تشخیص بسیار ضروری و لازم است.
اطلاعات مقدماتی دیگری وجود دارد که نشان میدهد روان درمانی بین فردی (فرایندی که بر ارتباط بیمار با دیگران تمرکز دارد)، ممکن است در درمان نوجوانان افسرده مؤثر باشد .
پژوهشهای بسیار کمی در بارهی استفاده از Ect (الکتروشوک درمانی) برای درمان MDD کودکان و نوجوانان وجود دارد.
پیش آگهی اختلال پیشآگهی اختلال در کودکان و نوجوانان تحت تأثیر چندین عامل است ، شامل سن شروع، شدت علایم ، اینکه آیا اختلالهای همبود دیگری نظیر رفتارهای مهار گسیخته، اضطراب و یا سوء استفاده از مواد وجود دارد یا خیر؟ از آنجا که MDD یک اختلال موقعیتی است."