"دانشآموزان ناموفق را به سرعت تشخیص دهید و برای آنها چارهاندیشی کنید:این کار با تعیین سطح و سنجش میزان تواناییهای دانشآموزان در اولین هفتهء کلاس از طریق اجرای آزمون،ارائه تکالیف کلاسی و مصاحبه امکانپذیر است.
در روش خود تنوع به وجود آورید تا علاقهمندی دانشآموزان را حفظ کنید و شیوههای متفاوت یادگیری و هوشمندی را با یکدیگر تطبیق دهید:به دانشآموز ناموفق فرصت درخشیدن بدهید،اما به منظور سازگار شدن او با دانشآموز دیگری که از نظر شما«سختکوش»است،سطح معیارهای خود را پایین نیاورید؛چرا که تمامی افراد کلاس باید از این اقدام شما بهرهمند شوند.
به پیشرفت دانشآموز خود،حتی هنگامی که نتوانسته است در آزمون یا کلاسی موفق شود،اقرار کنید:مطمئن شوید که شما به اندازهء کافی برای دانشآموزی که در آزمون نمرهء پایین آورده یا عملکرد کلاسی مطلوبی نداشته است،وقت صرف کردهاید،مثلا یک دقیقه قبل از شروع کلاس میتوانید به او بگویید،«افعال مجهول هنوز هم برای تو دشوار است،اما میدانم که روی آنها کار کردهای."