خلاصة:
دهنده بهتر تورم عمومی میباشد،استخراج نتایج سرشماری نفوس و مسکن سال 1996،و تأسیس دو مرکز آماری ملی برای آمارهای جرائم و دادرسی و آمارهای فرهنگی و تفریحی که در شهرهای ملبورن و آدلاید واقع هستند میباشد. -تعیین الویتهای سالانه و طولانیتر،برنامههای کاری که باید اجرا شود. -مطالب دیگری که با خدمت آماری فوق مرتبط باشد. شورا همچنین در ارتباط با موارد فوق به دست اندرکاران آمار استرالیا توصیههائی را ارائه مینماید تا در زمان مناسب نسبت به انجام آن اقدام کنند. شایان ذکر است که دفتر آمار استرالیا خود یک مؤسسه رسمی است که آمار و اطلاعات متنوعی در زمینههای اجتماعی و اقتصادی به مفهوم عام آن تهیه مینماید و ارتباط با بندج قانون تأسیس"دفتر آمار استرالیا"مسئولیتهای زیر را دارا میباشد: 1-جلوگیری از دوباره کاری در جمعآوری اطلاعات توسط سازمانهای دولتی برای مقاصد آماری 2-سازگاری میان آمارها و جامعیت آمارهای جمعآوری شده توسط سازمانهای آماری 3-حد اکثر بهرهگیری از اطلاعات و جامعیت آمارهای جمعآوری شده توسط سازمانهای رسمی 4-به قاعده درآوردن و یکنواخت نمودن عملیات جمعآوری اطلاعات توسط سازمانهای رسمی 5-ارائه توصیهها و کمکهای فنی به سازنهای رسمی در ارتباط با عملیات آماری 6-ارتباط میان"دفتر آمار استرالیا"و سازمانهای بین المللی آمار و سازمانهای مسئول آمار در سایر کشورها در مقاله حاضر شورا به ارائه بیست و دومین گزارش خود از عملکرد دفتر آمار استرالیا پرداخته است و در آن به موارد زیر اشاره شده است که شامل اعتراض گروههای تاثیرپذیر از تغییر تخصیصهای برای مثال در ارتباط با کاهش اعتبارات آمارهای گردشگری،اختلاف نظر با پارلمان در مورد امحای فرمهای سرشماری،سیزدهمین تجدیدنظر در شاخص قیمت مصرفکننده که انعکاس شورای مشورتی آمار استرالیا نهادی است که با تصویب قانون دفتر آمار استرالیا در سال 1975 تأسیس شده است.این شورا مرکب از یک رئیس و 10 تا 20 نفر آمارشناس پاره وقت،نمایندگان بالاترین مقام هر ایالت و نمایندگان وزیر دو ناحیه میباشد که با حکم وزیر مسئول،به این سمت منصوب میشوند. این شورا باید در اولین فرصت قبل از 30 ژوئن هر سال گزارش خود را به وزیر مربوطه جهت تقدیم به پارلمان ارائه نماید.به علاوه شورا در اجرای تبصره(1)ماده 18 قانون دفتر آمار استرالیا به وزیر و متخصصین آمار استرالیا موارد زیر را توصیه مینماید: -اصلاح و توسعه و هماهنگی خدمات آماری برنامهریزی شده،برای مقاصد عمومی استرالیا
ملخص الجهاز:
"شایان ذکر است که دفتر آمار استرالیا خود یک مؤسسه رسمی است که آمار و اطلاعات متنوعی در زمینههای اجتماعی و اقتصادی به مفهوم عام آن تهیه مینماید و ارتباط با بندج قانون تأسیس"دفتر آمار استرالیا"مسئولیتهای زیر را دارا میباشد: 1-جلوگیری از دوباره کاری در جمعآوری اطلاعات توسط سازمانهای دولتی برای مقاصد آماری 2-سازگاری میان آمارها و جامعیت آمارهای جمعآوری شده توسط سازمانهای آماری 3-حد اکثر بهرهگیری از اطلاعات و جامعیت آمارهای جمعآوری شده توسط سازمانهای رسمی 4-به قاعده درآوردن و یکنواخت نمودن عملیات جمعآوری اطلاعات توسط سازمانهای رسمی 5-ارائه توصیهها و کمکهای فنی به سازنهای رسمی در ارتباط با عملیات آماری 6-ارتباط میان"دفتر آمار استرالیا"و سازمانهای بین المللی آمار و سازمانهای مسئول آمار در سایر کشورها در مقاله حاضر شورا به ارائه بیست و دومین گزارش خود از عملکرد دفتر آمار استرالیا پرداخته است و در آن به موارد زیر اشاره شده است که شامل اعتراض گروههای تاثیرپذیر از تغییر تخصیصهای برای مثال در ارتباط با کاهش اعتبارات آمارهای گردشگری،اختلاف نظر با پارلمان در مورد امحای فرمهای سرشماری،سیزدهمین تجدیدنظر در شاخص قیمت مصرفکننده که انعکاس دهنده بهتر تورم عمومی میباشد،استخراج نتایج سرشماری نفوس و مسکن سال 6991،و تأسیس دو مرکز آماری ملی برای آمارهای جرائم و دادرسی و آمارهای فرهنگی و تفریحی که در شهرهای ملبورن و آدلاید واقع هستند میباشد."